عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

پیام دکتر شیبانی :در حفظ سلامت قلب خود سهیم باشیم

سازمان بهداشت جهانی با نامگذاری ۲۹ سپتامبر مصادف با ۷ مهر به عنوان روز جهانی قلب، انگیزه مضاعفی را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی فراهم کرد، تا به توجه دادن به شناخت و مدیریت عوامل خطر بیماریهای قلبی و عروقی به عنوان مهمترین علت مرگ در جهان، عموم مردم را تشویق به رعایت سبک زندگی سالم کند.

متخصص قلب و عروق  دانشگاه افزود: مرگ و میر بیش از ۱۷ میلیون نفر در سال بعلت بیماری های قلبی عروقی زنگ خطری جدی برای ساکنین زمین محسوب می شود، لذا سازمان بهداشت جهانی زمینه آگاهی عمومی و تشویق تمامی سازمان ها و نهاد ها برای اتخاذ رویکرد های تاثیر گذار برای مقابله با این تهدید جدی فراهم کند و نیز سلامت قلب برای هر فرد به عنوان یک حق بشری اساسی و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر شیبانی خاطر نشان کرد:  مصرف انواع دخانیات، کم تحرکی و تغذیه ناسالم منجر به اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی خون بالا می شود.
دکتر شیبانی تصریح نمود: ما نیز باید تلاش کنیم تا آحاد جامعه را برای توجه هرچه بیشتر به سلامت قلب به عنوان بخش مهمی از سلامت و جزء ضروری زندگی سالم جلب کنیم، من این روز را به همه دست اندرکاران حوزه سلامت قلب که درزمینه پیشگیری، آموزش، درمان و پ‍‍ژوهش فعالیت می­ کنند تبریک عرض می­ کنم واز زحمات همه آنها تشکر و قدردانی می نمایم.