پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

دکتر مجید درّودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به مناسبت چهارم مهر ماه، روز جهانی بهداشت محیط پیام تبریک صادر کرد. به گزارش وب دا متن پیام تبریک به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حفظ تندرستی و رهایی از رنج و بیماری یکی از مهم ترین مسائلی است که همواره در طول تاریخ فکر بشر را به خود مشغول نموده است. با پیشرفت علم و دانش و شناخت عوامل بیماری زا و تاثیر آن بر تندرستی، انسان آموخت که باید در محیط پاکیزه و سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را به خطر می اندازد، اجتناب کند.
بر اساس تعاریف سازمان جهانی بهداشت، بهداشت محیط به منزله‌ کنترل تمام عوامل محیطی است که به ‌طور مستقیم یا غیرمستقیم و به شکل حاد یا مزمن، سلامت انسان را تهدید می‌ کند. بنابراین بهداشت محیط، در سلامت جامعه نقش اساسی ایفا می ‌کند و امری فرابخشی بوده و ابعاد بسیار گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می ‌شود.
رسالت بهداشت محیط، صیانت از محیط زندگی است و فعالیت مجدانه کارشناسان بهداشت محیط که با تلاشی شبانه روزی در ارتقای امر بهداشت و حفظ سلامت آحاد جامعه می کوشند، مهم و ستودنی است. اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی بهداشت محیط به همکاران فعال در این حوزه، توفیق و سربلندی در خدمت به جامعه را برای این عزیزان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکتر مجید درّودی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور