عمومی | دانشگاه تهران

جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران هر ساله همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود | انتخاب سالانه دانشجویان، اساتید و کارکنان سرآمد فرهنگی دانشگاه تهران


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر مهدی شهبازی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تهران هر ساله با مشارکت اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان جشنواره‌هایی در حوزه‌های ماموریتی دانشگاه برگزار می‌کند که از جمله شناخته‌شده‌ترین آنها جشنواره پژوهش همزمان با هفته پژوهش و فناوری، جشنواره آموزش و همچنین جشنواره بین‌الملل در همکاری مشترک دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است.

مشاور رئیس دانشگاه و عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران از مصوبه هیات رئیسه دانشگاه به منظور طراحی و برگزاری جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران، برگزیدگان و سرآمدان از هر سه گروه دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی درباره معیارهای شناسایی سرآمدان، برگزیدگان و چهره‌های شاخص دانشگاه تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: آئین‌نامه سرآمدی فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه تهران به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده است. در این آئین‌نامه، شاخص‌های متنوعی در زمینه انتخاب اساتید سرآمد فرهنگی دیده شده است که همین شاخص‌ها مبنای انتخاب برگزیدگان جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تدوین کتاب، مقاله و تولید اثر بدیع و ارزنده هنری با رویکرد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی؛ مسئولیت‌پذیری در اصلاح و هدایت نگرش‌های مطلوب فرهنگی؛ کسب جوایز و فرهنگی؛ طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد و نظریه‌پردازی با تایید مرجع ذی‌صلاح؛ برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه هنری با رویکرد فرهنگی- اسلامی- ایرانی و شرکت در کارگاه‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برخی معیارهای مهم در این آئین‌نامه است.

مشاور رئیس دانشگاه و عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران افزود: همزمان با رویداد ۹۰ سالگی دانشگاه تهران مقرر شده است که «دانشجوی سرآمد» دانشگاه تهران در سطح گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها، دانشکدگان‌ها و در نهایت در سطح دانشگاه انتخاب شود. به عبارتی یک برنامه فرهنگی با مشارکت فراگیر دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و حضور همه سطوح مدیریتی دانشگاه از مدیریت گروه‌های آموزشی تا هیات رئیسه دانشگاه تهران اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: آئین‌نامه انتخاب دانشجوی سرآمد در رویداد ۹۰ سالگی دانشگاه تهران توسط ستاد بزرگداشت ۹۰ سالگی دانشگاه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی در دست تهیه است که شاخص‌های موجود در این آئین‌نامه پس از اجرا در رویداد ۹۰ سالگی، به عنوان معیار انتخاب برگزیدگان و سرآمدان بخش دانشجویی جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران در سال‌های آتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

دکتر شهبازی درباره شاخص‌های انتخاب کارمند سرآمد فرهنگی نیز اظهار داشت: آئین‌نامه این بخش از جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران به زودی در همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تدوین می‌شود.