عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

نکاتی مهم در تبلیغات ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری استان کرمانشاه


دکتر رضا پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه:

▫️با توجه به برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری درتاریخ  هفتم مهر ماه سال جاری و با استناد به تقویم انتخاباتی این دوره تبلیغات کاندیداهای تایید صلاحیت شده از مورخه ۳۰ شهریور ماه آغاز و تا ۵ مهر ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

▫️ بنابراین کلیه نامزدهای  انتخابات و طرفداران آنها صرفاً تا زمان تعیین شده مجاز هستند که براساس ماده ۴۶ این آیین نامه جهت معرفی خود یا نامزد انتخاباتی موردنظر نسبت به چاپ اطلاعیه دیواری، اعلامیه ،زندگی نامه و دیگر آگهی های تبلیغاتی (به صورت فیزیکی یا مجازی) وبرگزاری میزگرد و سخنرانی فعالیت نمایند.

▫️نکته مهم بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۶ آیین نامه انتخابات نظام پرستاری سال۱۴۰۲ کلیه نامزدها وطرفداران آنها موظف هستند در انجام تبلیغات رعایت شئون اسلامی ،اخلاقی و قوانین جاری کشور را مراعات نمایند.

▫️بر اساس تبصره ۱ همین ماده مراکز آموزشی و درمانی دولتی و غیر دولتی و نظامی و ...موظف هستند مکان هایی را جهت تبلیغات مشخص و در جهت برگزاری انتخابات پرشور همکاری نمایند.

▫️از نکات مهم ممنوعیت الصاق اوراق تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوی مدارس و...، ممنوعیت امحاء تبلیغات سایر کاندیدها، ممنوعیت هتک حرمت و حیثیت سایر کاندیدها و حق پاسخگویی به مطالب مخالف صلاح کاندیدها در نشریات و لزوم همکاری نشریات باید مورد توجه نامزدهای محترم باشد .

▫️ جلوگیری از اسراف و تبذیر و ممانعت از ایجاد زمینه وابستگی نامزدها و احزاب به باندهای ذی نفوذ مالی یا قدرت های خارجی از اصول تبلیغات انتخابات است .

▫️مشخص بودن چاپخانه همکار کاندیدا و همچنین الزام به ارسال نسخی از اوراق تبلغاتی به وزارت کشور اشاره شده است البته علاوه بر این مواردی از جمله دیوار نویسی و کاروان تبلیغاتی و ... ممنوع اعلام شده است.

▫️از همه نامزدهای محترم تقاضا می گردد در تبلیغات انتخاباتی خود وعده های مبتنی بر قوانین جاری سازمان نظام پرستاری را مد نظر داشته و رعایت نمایند.

▫️گفتنی است رسیدگی و نظارت بر تبلیغات و تخلفات احتمالی از وظایف هیات نظارت بر انتخابات است و در صورت مشاهده موارد بررسی و برخورد قانونی با خاطیان به عمل خواهد آمد.