عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: چهارمین MRI دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال نصب است

دکتر احمد یزدان پناه در گفت‌وگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در راستای تقویت زیرساخت‌های تخصصی و درمانی تامین دستگاه‌های با تکنولوژی بالا، از اولویت برنامه‌های معاونت درمان است که به لطف خداوند توفیقات هم داشته‌ایم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز فن‌آوری‌های پیشرفته سلامت نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماری‌ها دارند در این راستا دستگاه‌های تصویربرداری با تقویت مغناطیسی یا MRI دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند که با دقت بالا انواع آسیب‌ها، اختلالات و سکته‌ها را تشخیص می‌دهند و گام موثری در درمان بیماران محسوب می‌گردد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و با وزارت بهداشت یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا و ۳۲ کاناله با فن‌آوری ۲۰۲۳ باارزش ۷۰۰ میلیارد ریال تامین گردید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبان در سایت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس حضور دارند و مراحل آماده‌سازی و نصب دستگاه در حال انجام است.
وی مطرح کرد: نکته قابل‌ذکر اینکه کلیه اقلام موردنیاز توسط شرکت پشتیبانی تامین‌شده و با دقت بالا در حال آماده‌سازی جهت ورود و نصب می‌باشند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اذعان داشت: انتظار داریم که به‌زودی این دستگاه به مرحله بهره‌برداری برسد تا در چرخه خدمت قرار گیرد و ششمین دستگاه است که با بهره‌برداری از آن انتظار داریم صف انتظار به نحو چشمگیری کاهش یابد.
دکتر یزدان پناه خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از دستگاه‌های تشخیصی، ضرورت و مناسبت استفاده از آن بسیار مهم است این خدمت تنها با دستور پزشک و در صورت ضرورت تجویز می‌شود و استفاده بیش از ضرورت‌های القایی می‌تواند موجب استهلاک دستگاه گردد.
وی بیان داشت: در استان بوشهر تاکنون یک دستگاه MRI وابسته به بخش خصوصی در شهر برازجان، یک دستگاه MRI وابسته به سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، سه MRI  در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ( در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، بیمارستان شهید گنجی برازجان و بیمارستان آموزشی درمانی قلب بوشهر)  وجود دارد که با راه‌اندازی این دستگاه تعداد MRI استان بوشهر به شش دستگاه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / ع.چ/ ۳۰۶۰