عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: برنامه عاری از پوسیدگی دندان در مدارس استان بوشهر گسترش یابد/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر حسن ملکی زاده در نشست روسای شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های هنگفت دهان و دندان، این طرح می‌تواند از هزینه‌های بعدی جلوگیری کند.
وی با تقدیر از برنامه عاری از پوسیدگی که در مدارس توسط معاونت بهداشت انجام شده، خواستار گسترش آن شد و گفت: با معاینه دانش‌آموزان، افرادی که نیاز به اقدامت اولیه درمانی مانند پُر کردنِ دندان یا رفع پوسیدگی هستند تحت درمان قرار می‌گیرند و همچنین کسانی که نیاز به اقدامت تکمیلی دارند به بخش خصوصی ارجاع داده می‌شوند و رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به خاص بودن حوزه سلامت افزود: تمامی نیازهای جامعه اهمیت دارد؛ با این حال سلامت فوریت و ضرورت خاصی دارد.
وی اظهار کرد: پویایی، اجتناب‌ناپذیری و مرتبط بودن با همه حوزه‌ها سه ویژگی مهم حوزه سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در توضیح پویا بودن حوزه بهداشت و درمان گفت: اگر امروزه بیماری طاعون که زمانی صدها هزاران نفر رو به کام مرگ می‌کشاند وجود ندارد نه به این دلیل است که میکروب آن وجود ندارد بلکه این پویایی حوزه سلامت بوده که راه مبارزه با آن را پیدا کرده است.
این مقام مسئول همچنین گفت: شاید بشود به نحوی بدون آب و برق زندگی کرد ولی حوزه سلامت لحظه‌ای تعطیل‌بردار نیست و این نشان از اجتناب‌ناپذیر بودن آن دارد.
دکتر ملکی زاده همچنین در توضیح ارتباط سلامت با همه حوزه‌ها گفت: غذا، آب، هوا خاک، کوچه و خیابان همه و همه به حوزه سلامت مرتبط است.

تقدیر از نقش دانشگاه در حماسه اربعین


دکتر ملکی زاده همچنین با تقدیر از خدمات خداپسندانه کارکنان دانشگاه در حماسه اربعین گفت: برای دانشگاه افتخاری است که در این آیین باشکوه نقشی داشته است.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰