ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۴ هزار زائر بارگاه رضوی
مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته، خدمات خالصانه ای به همّت جهادگران سلامت شبکه بهداشت و درمان فیروزه به زائرین بارگاه رضوی ثبت و ماندگار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزه، دکتر حامد جلالیان بیان کرد: تیم های سلامت این شبکه از شانزدهم تا بیست و یکم شهریور ماه به صورت شبانه روزی در محل استقرار زائرین حاضر شده و ارائه خدمت کردند و همچنین تیم بهداشتی در موکب سلامت این شبکه به صورت ۱۶ ساعته به زائرین بارگاه رضوی خدمت ارائه دادند.
وی افزود: مهم ترین خدمات ارائه شده در طول روزهای برپایی این آئین معنوی از سوی جهادگران سلامت این شبکه را شامل ۹۱۴ تعداد ویزیت پزشک، ۳ هزارو ۹۰۰ مورد دارویاری، یک هزارو ۹۲۵ مورد خدمات سرپایی، پانسمان، ۹۱۵ مورد سنجش فشارخون، ۵۰ مورد تست قند خون و ۱۵۰ مورد خدمات مامایی و ۸۰ بازدید بهداشتی از مساجد، ۴۰ مورد بازدید از محل طبخ غذا،۱۶نمونه برداری آب آشامیدنی، ۱۵۰ مورد کلر سنجی آب و ۸۵۰ مورد آموزش بهداشتی عنوان کرد.
دکتر جلالیان عنوان کرد: در موکب سلامت این شبکه ضمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، استراحت گاهی برای مادران باردار و شیرده در نظر گرفته شده است، پوسترها و پمفلت های حاوی ایران جوان بمان نصب شده است و مشاوره فرزند آوری، سلامت روان، بیماری های منتقله از آب و غذا و تغذیه برای زائران رضوی ارائه می شود.
این مقام مسئول در پایان از مدافعان سلامت که با وجود دشواری هایی چون گرمای هوا، به صورت شبانه روزی و با جان فشانی، برای سلامتی و آرامش زائران رضوی تلاش می کنند قدردانی کرد.