عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل

وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با صدور حکمی سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل را منصوب کرد.
به گزارش وبدا، در حکم دکتر احمدی آمده است: جناب آقای دکتر حمید دائمی پزشک عمومی با عنایت به تعهد، تخصص و پشتکار شما ، به موجب این ابلاغ، جنابعالی با حفظ پست سازمانی به سمت "سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل" منصوب میشوید.

در ادامه این حکم آمده:  امید است با بکارگیری مشارکت و همکاری درون و بین بخشی، خرد جمعی و جلب مشارکت پزشکان ارجمند و کارکنان خدوم آن شبکه، ضمن بهره‌‍مندی از روش‌های نوین مدیریت، فسادستیزی، رعایت منشور دولت انقلابی و مردمی با رعایت مقررات، عدالت و تقوی الهی در جهت ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و تحقق اهداف نظام سلامت موفق و موید باشید.

در این حکم مبنای برنامه ریزی و وظایف سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در ۱۰ بند به شرح زیر مورد تاکید است:

*توجه هرچه بیشتر به بهبود وارتقاء شاخص های بهداشتی شهرستان، تدوین، پیاده سازی، پایش و ارزشیابی برنامه عملیاتی شبکه، طراحی و اجرای مداخلات بهداشتی بر مبنای اطلس سلامت شهرستان، استان و توجه به برنامه استراتژیک ۱۴۰۴ استان و اسناد بالادستی و ابلاغی وزارت متبوع و بویژه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع.

*نظارت کامل بر روند اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت (اجرای راهبردهای بیست گانه حوزه بهداشت و بخصوص برنامه های پزشکی خانواده، برنامه تامین و ارتقاء مراقبتهای اولیه سلامتی در قالب گسترش و تقویت شبکه بهداشتی و درمانی، نسخه نویسی الکترونیک و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده روستایی، نظام ارجاع و توانمندسازی کارکنان و به ویژه بهورزان عزیز و مراقبین سلامت)

* تقویت و نظارت کامل بر بازدیدهای کارشناسی از مراکز و خانه های بهداشتی تابعه و انجام منظم بازدید مدیران و توجه به پایش (پرسشگری، آموزش، یاریگری و شناخت) واقعی خدمات در نظام شبکه و بخصوص واحدهای محیطی و رفع نواقص.

* تلاش در جهت افزایش میزان رضایتمندی بیماران و ارباب رجوع و ارتقای کیفیت فرایندها و خدمات بهداشتی درمانی در سطح شهرستان.

* برنامه ریزی مناسب جهت افزایش میزان رضایتمندی پرسنل و توجه به مشکلات آنان و تلاش برای جذب و افزایش ماندگاری پزشکان و تیم سلامت.

* بررسی راهکارها کاهش هزینه های غیر ضروری، انضباط مالی، اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی و مدیریت منابع و تشکیل کمیته های کارشناسی در این خصوص و رفع نواقص ساختمان ها و بهره برداری پروژه ها.

* حمایت طلبی، تعامل، جلب همکاری ها و مشارکت برون بخشی مناسب با دستگاههای اجرایی و فرمانداری شهرستان، بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا.

*جلب و جذب سمن ها و خیرین سلامت و افزایش مشارکت های اجتماعی، مردم و مسئولین و افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی و اخلاق حرفه ای.

* افزایش سواد سلامت مردم و تلاش جهت ارتقای کمی  و کیفی هسته های جمعیت باور و جمعیت یاور و توجه به برنامه های اولویت دار مانند جوانی جمعیت، پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، بهداشت روان و امیدآفرینی وسایر فعالیت ها در برنامه های ابلاغی.

* رعایت سلسله مراتب اداری و اجرای تمامی موارد ابلاغی از سوی معاونتهای دانشگاه با هماهنگی این معاونت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان ابراز امیدواری کرد: این مجموعه در دوره شروع مسئولیت جدید با سنگ بنای محکم ایجاد و شاخص های عمومی و اختصاصی آن و همچنین جایگاه شبکه در میان واحدهای متناظر و سایر شهرستان ها در راستای اهداف و سیاستهای نظام سلامت ارتقاء یابد.

گفتنی است: همچنین از خدمات آقای علیرضا رئیسی مسئول پیشین این شبکه تقدیر و تشکر گردید.