عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر: ارتقا حوزه درمان یکی از اهداف مهم امسال مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر است

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه، محسن پاپری زارعی در حاشیه بازدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: استان بوشهر در افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ در سطح کشور پیشتاز بوده و بودجه قابل قبولی با نگاه ویژه، برای ارتقا حوزه درمان اختصاص داده شده است.
وی گفت: حوزه بهداشت استان، نسبت به شاخص‌های کشوری وضعیت مطلوبی دارد ولی در حوزه درمان شرایط مطلوبی وجود ندارد. در استان بوشهر به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت تقریباً یک و دو دهم تخت بیمارستانی موجود است که نسبت به کشور پایین‌تر است.
وی عنوان داشت: در حوزه پزشک متخصص شاخص استانی از شاخص کشوری کمتر است و شهرستان گناوه در این حوزه نسبت به میانگین استانی نیز از شرایط پایین‌تری برخوردار است. جهت جذب و ماندگاری پزشکان متخصص علاوه بر تلاش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جهت تامین نیازهای این حوزه، ارتقا زیرساخت‌های مسکونی، آموزشی، تفریحی و رفاهی جهت ماندگاری پزشکان متخصص نیز باید مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: در حوزه شهرستانی مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به دو بیمارستان مستقر در شهرستان گناوه اختصاص داده شده است، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز با اولویت خرید تجهیزات تخصصی و تعمیرات ضروری اختصاص خواهیم داد.
پاپری زارعی خاطرنشان کرد: تنها راه ورودی هر دو بیمارستان که در بارندگی سال گذشته مسدود شده و باعث ایجاد خلل در خدمت‌رسانی به مردم شده بود با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد تا قبل از شروع بارندگی سال جاری بهسازی لازم انجام گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن تبریک روز پزشک و قدردانی از زحمات تمامی کارکنان حوزه درمان در پایان عنوان داشت: در حوزه پرداخت‌های پرسنلی در سطح ملی تصمیمات خوبی اخذ شده است، بخشی از پرداخت‌ها وابسته به اسناد بیمه‌ها است که فرآیند پرداخت بیمه‌ها به مراکز درمانی تسریع شده است و امیدواریم این دغدغه پرسنل به زودی مرتفع گردد.
انتهای پیام/ م ک ۴۰۳۰