عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

احتمال انتقال بیماری‌های واگیر و خطر گرمازدگی برای برخی از زائرین در مراسم اربعین حسینی (ع)

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حبیبی نیا بیان داشت: برنامه ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی در اربعین برای آمادگی، آموزش موثر، واکنش به‌موقع، تعیین منابع موردنیاز، هماهنگی سازمان‌های ذینفع و جلب مشارکت اجتماعی ضروری است و به‌صورت موثر و هماهنگ با سایر برنامه‌ها باعث توانمندسازی مردم، اعتماد عمومی و مدیریت صحیح خطر می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: بیماری‌ها یک بحران سلامتی است و یک بحران اطلاعاتی، اقتصادی و اجتماعی نیز محسوب می‌شود. این پیامدها بر ارائه خدمات بهداشتی ضروری تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: آموزش و توانمندسازی رابطین سلامت کاروان‌ها و موکب‌ها و زائرین، پیشگیری از بیماری‌های واگیر، گرمازدگی رعایت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی و مدیریت اینفودمی، پاسخ به شایعات و پایش و ارزشیابی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز جهت زائرین عزیز در اربعین حسینی (ع) است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان داشت: انتشار پوسترها و محتویات آموزشی در فضای مجازی، تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (بهداشت فردی، مواد غذایی و...) در کاروان‌ها و شناسایی افراد پرخطر در کاروان‌ها جهت ارائه خدمات بهتر نیز صورت می‌گیرد.
مهندس حبیبی نیا خاطرنشان کرد: جلسه برون بخشی ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی ویژه اربعین حسینی (ع) با همکاری سازمان‌های درگیر مانند سازمان بازسازی عتبات عالیات استان، حج و زیارت استان، اورژانس ۱۱۵ و ... در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ ا.س ۳۰۰۰