عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ایستگاه سلامت و پیشگیری از سقط در مراسم شیرخوارگان مهدوی/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ در راستای فرهنگ‌سازی پیشگیری از سقط در مراسم شیرخوارگان مهدوی و عزاداری شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در مصلای بوشهر ایستگاه سلامت تشکیل و مشاوره پیشگیری از سقط انجام شد.
رئیس گروه جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت : طبق آیات و روایات صریح اسلامی، به‌محض انجام لقاح، خلقت انسان محقق شده و اسقاط جنین از همان لحظه انعقاد نطفه  امری خلاف شرع، اخلاق و انسان‌دوستی است.
دکتر طیبه احمدزاده افزود: این نوع سقط در شرع مقدس اسلام حرام و قتل نفس تلقی می‌شود و عوامل آن همچون قاتلین در حوزه‌های اجتماعی و قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: طبق ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، سقط‌جنین ممنوع بوده و از جرائم دارای جنبه عمومی هست و مطابق مواد (۷۱۶) تا (۷۲۰) قانون مجازات اسلامی و مواد این قانون مستوجب مجازات دیه، حبس و ابطال پروانه پزشکی است.
کلیه افراد جامعه می‌توانند موارد مشاهده شده از مکان‌ها یا افراد دخیل در سقط عمدی جنین را با شماره ۱۹۰ کد ۶ اطلاع‌رسانی نمایند.
لازم به ذکر است طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، موارد سقط قانونی مثلا در موارد تهدیدکننده جان مادر باردار ، در دادگاه ویژه سقط بررسی و با حکم قاضی ویژه سقط قابل انجام خواهد بود .
انتهای پیام/ کد خبرنگار : (م.ب ۲۰۲۰)