عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

کارایی آموزش دانشگاهی در گرو پیوند دانشگاه و صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن، در این نشست که با حضور دو نفر از صاحبنظران و مشاوران طرح‌های بزرگ معماری سطح کشور برگزار شد، وضعیت و شرایط ایجاد ارتباط میان دانش کسب شده در دانشگاه با ویژگی‌های خاص حرفه و بازار بررسی شد.

علی نعمتی رئیس هیات مدیره مهندسان مشاوره ایده و اجرا به نمایش آثار طراحی و اجرا شده و به بسط مفاهیم ویژگی‌های خاص طراحی، اقتصادی و حرفه‌ای موضوع پرداخت؛ میر مازیار مسرت نیز در این کارگاه به نقد و مناظره در خصوص موضوعات مطرح شده پرداخت.

در این نشست مباحثی نظیر محوریت نقش اقتصاد، دیپلماسی معماری، نگاه به آینده پس از فارغ‌التحصیلی، کیفیت دانش معماری در دنیای حرفه‌ای، سودمندی و نقش دانشگاه در تعیین جایگاه معمار حرفه‌ای مطرح شد.

نقدبیشی رئیس دانشکده هنر و معماری و مدیر این نشست نیز با طرح مقدماتی از اهمیت و ضرورت برگزاری چنین جلساتی، گفت: «کارایی آموزش دانشگاهی در ارتباط با صنعت است و این مهم هیچ گاه محقق نخواهد شد، به جز در شرایطی که حضور دانشگاه در صنعت و بالعکس به صورت مستمر پیگیری شود.»

وی افزود: «دانشجویان نیز نقش مهمی در ایجاد این ارتباط به واسطه تقویت انگیزه‌های تحصیلی و شناسایی روش‌های کاربرد آن در حوزه حرفه‌ای دارند.»