عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه اندازی دوره آموزشی رسمی هیپنوتیزم در دانشکده طب ایرانی و مکمل

نخستین دوره آموزش رسمی و اکادمیک هیپنوتیزم، در دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شد.

دوره PhD طب ایرانی یکی از مقاطع تحصیلی رسمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور است که دانش آموختگان دکترای حرفه ای پزشکی، به عنوان یکی از گرایشهای تخصصی مجاز ورود به آن هستند.

در برنامه آموزشی دکترای تخصصی رشته طب ایرانی، دو واحد اختیاری با عنوان «طب روحانی، هیپنوتیزم و درمان‌های روانی» وجود دارد که با توجه به ظرفیت و جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موضوع هیپنوتیزم، ارائه این واحد درسی در نیم‌سال دوم تحصیلی ۹۷-۹۶ آغاز گردید.

مدرس این درس دو واحدی، جناب آقای دکتر مهدی فتحی دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیرانجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران می‌باشند که آن را به صورت نظری و عملی ارائه می دهد.

علاوه بر دانشجویانی که این واحد درسی را در قالب دروس دوره دکترای تخصصی خود انتخاب نموده‌اند، تعدادی از اعضای هیات علمی و دیگر دانشجویان دانشکده طب ایرانی و مکمل نیز به دلیل علاقه شخصی و سوابق درخشان مدرس دوره، اقدام به ثبت‌نام و حضور در کلاس نموده‌اند.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل، در این زمینه اظهار داشت: «یکی از رویکردهای اساسی این دانشکده، پرداختن به مقوله درمان‌های غیردارویی است و با عنایت به گسترش بیماری‌ها  با منشاء غیرجسمی در جامعه، اصلاح دیدگاه، نگرش و باورهای مردم به موضوع سلامت و بیماری اهمیت صد چندان پیدا کرده است.

دکتر مهدی یوسفی، خاطر نشان کرد: طب روحانی، سلامت معنوی و درمان‌های روانی و فراجسمی می‌تواند در بسیاری از بیماری‌های مزمن راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیپنوتراپی یکی از روشهای درمانی تایید شده در متون مرجع پزشکی و یکی از خدمات تصریح شده در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت است، امید میرود که این امر زمینه ساز راه اندازی بخش بالینی هیپنوتراپی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد.

{jcomments on}