عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اجرای برنامه یوگای خنده با همکاری خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین

هفته جوان با شعار شاد زیستن را تجربه کنیم از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت امسال نیز همراه با برنامه های متنوعی با مشارکت ذینفعان درون بخشی و برون بخشی در سراسر استان قزوین برگزار شد. آمنه خالقی، کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین با اعلام این خبر، گفت: با توجه به شعار هفته جوان با همکاری خانه مشارکت مردم در سلامت استان و با حضور علوی، مدرس بین المللی، برنامه یوگای خنده در سطح استان برای گروه های مختلف جوانان برگزار شد.

به گفته ایشان، این برنامه، روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۷ در پارک بانوان شهرستان بویین زهرا با حضور عموم جوانان، بانوان شاغل در ادارات، اعضای شورای شهر و نماینده امور بانوان در فرمانداری و هم چنین در پارک بانوان محمدیه با حضور جوانان و بانوان شاغل در شهرداری محمدیه برگزار شد.

کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه بین الملل قزوین نیز روز ۱۰ اردیبهشت، نظاره گر برنامه یوگای خنده و نمایش «حرف آخرتو بزن» با موضوع پیشگیری از ایدز بودند. ایشان البته تصریح کرد که این برنامه در شهرستان تاکستان برای دانشجویان دانشگاه آزاد و کادر شبکه بهداشت - درمان و در شهرستان آبیک برای عموم جوانان و کارمندان ادارات در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

یادآور می شود، یوگای خنده، روشی نوین از در هم آمیختن خنده بی قید و شرط، همراه با تمرینات تنفسی یوگا است و به کمک آن هر فردی می تواند بدون اتکا به شوخی، لطیفه و طنز، بخندد.

در این روش، فرد بدون درگیر ساختن تفکر منطقی، از ته دل می خندد. مهم ترین ویژگی تمرینات تنفسی در یوگای خنده، بازدم های طولانی آن است که در پی آن، ریه ها از هوای ساکن و مرده تخلیه می شود و به جای آن، هوای تازه و سرشار از اکسیژن، وارد ریه ها می شود.