عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

برپایی ایستگاه صلواتی و عیادت از بیماران بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش مفدا مراغه ، مراسم گرامیداشت عید غدیر خم در بیمارستان آموزشی و درمانی امیرالمومنین با حضور کارکنان برگزار شد.
دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای مراسم ضمن تبریک عید غدیر و تشکراز زحمات بی دریغ کارکنان حدیثی از امام رضا (ع) دراین باره گفت :المومن الذی اذا احسن استبشر و اذا اساء استغفر "مومن کسی است که چون کارنیک انجام دهد، شادمان می شود و هرگاه بدی کند،آمرزش میطلبد".
ایشان افزود : جمعه شانزده تیرماه و هجدهم ذی‌الحجه مصادف با عید سعید غدیر خم است. این روز به‌ دلیل انتصاب امیرالمومنین علیه‌السلام به خلافت عالم و آدم از سوی خداوند و ابلاغ پیامبر گرامی اسلام(ص) به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان به‌خصوص پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام محسوب می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رجب زاده مسئول ترویج فرهنگ اسلامی در دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز ضمن تبریک این عید بزرگ و و تشکر از کارکنان از اهمیت عید غدیر گفت: عید غدیر بزرگترین عید و به عبارتی شاه اعیاد است و باید مهم انگاشته شود. زیرا روایت های متعددی از ائمه اطهار برای گرامیداشت روز عید غدیر و عیدی دادن به یکدیگر داریم.
ایشان افزود : عیدی دادن به یکدیگر به ویژه کودکان و نوجوانان در روز عید غدیر نقش زیادی در ایجاد شادی و نشاط داشته و یکی از بهترین اقدامات برای معرفی چهره زیبای اسلام به کودکان و نوجوانان است.
همچنین در بیمارستان ‌های شهید دکتر بهشتی ، سینا و امیر المومنین ایستگاه های صلواتی به مناسبت عید غدیر خم برپا شد .

شایان ذکر است درطی این بازدید رییس دانشکده علوم پزشکی از مراکز درمانی سینا ،امیر المومنین و شهید دکتر بهشتی به همراه اعضای هیات رئیسه و رئسای بیمارستان ها از بیماران بخش های مختلف عیادت شد و به بیماران گل و هدایایی به کودکان اهدا شد.
در پایان این بازدید از پرسنل بخشهای مختلف مراکز آموزشی و درمانی به مناسبت عید غدیر خم تقدیر و تشکر به عمل آمد.