عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان؛ انجام ۸۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در دشتستان/ مراجعه بیش از ۱۶ هزار نفر به آزمایشگاه‌های دولتی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست گفت: در شهرستان دشتستان یک آزمایشگاه مرکزی و ۹ آزمایشگاه در مراکز خدمات جامع سلامت مناطق مختلف شهرستان فعال می‌باشند و در حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در سه ماهه اول سال جاری به این آزمایشگاه‌ها مراجعه نموده‌اند.
خویشدوست تصریح کرد: در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی از اواسط سال گذشته و با همکاری و تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، طرح ارتقای خدمات آزمایشگاهی در مراکز محیطی شهرهای دالکی، وحدتیه و آبپخش به‌صورت پایلوت در حال انجام است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه هم‌زمان با طرح ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد آزمایش‌های (۵۹ آزمایش) نیز در آزمایشگاه مرکزی افزایش یافته است گفت: تلاش برای انجام خدمات آزمایشگاهی بهنگام، باکیفیت با تعرفه دولتی در دستور کار ما قرار گرفته است.
مسئول آزمایشگاه مرکزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، امین جهانبخش بیان کرد: شهرستان دشتستان علاوه بر ۱۰ آزمایشگاه مرکزی و مراکز محیطی، دارای ۶ مرکز نمونه‌گیر و یک مرکز تشخیص سریع تست کروناست که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر به این مراکز مراجعه نموده‌اند.
جهانبخش تصریح کرد: در این مدت ۴۰۰ تست سریع کرونا انجام گرفته و در حدود ۷ هزار آزمایش تشخیص مواد مخدر جهت ارائه به اداره اصناف، راهنمایی و رانندگی و زوجین انجام گرفته است و همچنین به ۵۳۲ زوج آزمایش‌های بدو ازدواج ارائه شده است.
مسئول آزمایشگاه مرکزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: یکی از آزمایش‌هایی که در طرح ارتقای خدمات آزمایشگاهی در حال انجام است، آزمایش ویتامین D است که این آزمایش مراجعین زیادی دارد و رضایت‌مندی خوبی تاکنون داشته است.


انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰