عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

دستگاه لیگا شور برای بیمارستان سینا خریداری شد

علیرضا داداشی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در راستای انجام عمل‌های جراحی وجود دارد، تجهیزات مد نظر در اتاق عمل می‌باشد که  در صورت عدم وجود هر کدام از تجهیزات، شرایط سختی در اتاق عمل برای انجام عمل‌های جراحی وجود دارد.

وی افزود: به گفته پزشکان  استفاده از وسایلی که موجب هموستاز عروق حین عمل می شود، یکی از بزرگ ترین کمک هایی است که می توان به جراح نمود. لیگاشور با توانایی هموستاز عروق با ابعاد تا ۷ میلی متر و همچنین بریدن دو طرف بافت به صورت خود به خود عملاً تحولی در نحوه هموستاز عروق ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در واقع استفاده از این وسایل در  عمل اسلیو کمک می‌کند تا فرایند عمل به‌ آسانی انجام بگیرد و همین مسائل باعث می‌شود تا دوران نقاهت کمتری برای بیمار سپری گردد.

داداشی افزود: بسیاری از افراد، ممکن است به دلایلی، اقدام به جراحی های مختلفی کنند. طبیعتا برای بازگشت به سلامتی خود و درمان بیماری های مختلف، در برخی مواقع، پزشک، اقدام به جراحی خواهد کرد.

تفاوتی ندارد که چه نوع عمل جراحی صورت می گیرد؛ در هر صورت هر عمل جراحی، نیاز به یک سری از وسایل و تجهیزات مربوط به خود دارد که کاربرد خاصی دارد و می تواند به کار آید.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های دستگاه لیگاشور، افزایش سرعت جراحی است که پزشکان، به عنوان یک ابزار کاربردی برای بستن بافت ها و زخم ها، از آن استفاده می کنند. همچنین، اثربخشی بالای این دستگاه، باعث افزایش اثر بخشی جراحی هم خواهد شد همچنین استفاده از دستگاه لیگاشور، باعث خواهد شد که دیگر نیازی به استفاده از بخیه های سنتی مانند نخ بخیه و … نباشد. همین مسئله، باعث می شود که از بروز عفونت های بعد از جراحی در ناحیه زخم و بخیه شده، جلوگیری شود. همچنین دوران نقاهت جای زخم بعد از جراحی، به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد .

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه این دستگاه توسط خیرین محترم تهیه شده و در اعمال جراحی این بیمارستان استفاده خواهد شد .