عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

روابط سالم بین فردی اعضاء خانواده از عوامل اصلی بازدارندگی و پیشگیری از اعتیاد است

زینب حاجی‌زاده به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، گفت: متاسفانه عدم توانمندی افراد در مهارت‌های زندگی مانند قاطعیت و نه گفتن، حل مسئله، مدیریت هیجان و خشم، باعث می‌شود افراد بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی نتوانند در مقابل فشار گروه همسالان و مشکلات روزمره زندگی مقاومت کنند و این ضعف رفتاری باعث گرایش افراد به سو مصرف مواد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از عوامل تعیین‌کننده قدرت عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در نوجوانان و جوانان، سبک فرزند پروری والدین آن‌ها و نحوه برقراری در ارتباط والدین با فرزندان است.
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: والدین باید آگاه باشند که سبک آمرانه و دیکتاتوری در برخورد با فرزندان، آن‌ها را به افراد منفعل مبدل می‌سازد که قدرت دفاع از حقوق خود و ابراز وجود را ندارند.
وی افزود: حفظ بنیان مستحکم خانواده‌ها و روابط سالم بین فردی اعضاء خانواده از عوامل اصلی بازدارندگی و پیشگیری از اعتیاد است.
حاجی‌زاده گفت: والدین باید بدانند که در چهارچوب اصول خانوادگی و قوانین اجتماعی، دادن آزادی‌های مشروط به فرزندان و محبت و احترام به شخصیت آن‌ها در واقع کمک به رشد توانمندی‌های فکری، عاطفی و روانی نوجوانان و جوانان است.
میز خدمت با همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با همکاری اداره بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهرستان کنگان در مصلی شهدای محراب شهر کنگان برگزار شد.
در این برنامه ضمن ارائه مشاوره و معرفی انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی در خصوص آشنایی با انواع
مواد توسط کارشناس سلامت روان و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان به نمازگزاران داده شد.
انتهای پیام/ م.س ۳۰۷۰