عمومی | دانشگاه نیشابور

ندابیر مسئولین دانشگاه در راستای بهینه سازی مصرف آب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با توجه به تاثیرات منفی تغییر اقلیم بر شدت و فراوانی خشکسالی در منطقه خراسان رضوی، موضوع صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب به خصوص در بخش کشاورزی و آبیاری فضاهای سبز بسیار حائز اهمیت است. لذا به دلیل اهمیت این موضوع برای مسئولین دانشگاه مقرر شد در این راستا تمهیداتی اعمال شود که در مصرف آب جهت آبیاری فضای سبز دانشگاه بیشترین میزان صرفه جویی مد نظر باشد و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

به نقل از رئیس دفتر فنی و عمرانی دانشگاه، مقرر شد فضلاب دانشگاه در محل وتلند جمع آوری شود و پس از تصفیه در مخزن ذخیره آب تجمیع شود و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد. که این فرایند در حال حاضر اجرایی شده است.