عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر: اورژانس ۱۱۵ بوشهر حمایت ویژه شود/ آموزش‌های مدرن و ایجاد ارتباط موثر با رسانه‌ها تقویت شود

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ بوشهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مسئولان و کارکنان اورژانس استان بوشهر اظهار داشت: اورژانس نقش و رسالت بسیار مهمی در خدمات‌دهی به مردم دارد.
وی توسعه زیرساخت‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی در استان بوشهر را ضروری دانست و اضافه کرد: توسعه تجهیزات امداد هوایی، دریایی و زمینی در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرارگرفته شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری بر حمایت و توجه ویژه به اورژانس تاکید کرد و گفت: توسعه آموزش‌های مدرن و ایجاد ارتباط موثر با رسانه‌ها؛ خصوصاً آموزش‌های بصری در صداوسیما باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر ضمن تقدیر از عملکرد فرشتگان سفیدپوش اورژانس گفت: مرکز پیام و مشاوره به‌موقع، توسعه صحیح پایگاه‌ها برای رسیدن آمبولانس در کمترین زمان ممکن، بررسی بیشترین نیاز بیماران و تجهیزات لازم درمانی موردتوجه ویژه باشد.
آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر از عملکرد آموزشی و پژوهشی مرکز اورژانس افزود: دانش‌های نظری و عملی که نیاز همه مردم است و ماهیت راهبُردی اورژانس و اهمیت تجهیزات مدرن در اورژانس که باید همیشه به‌روز نگه داشته شود نیز باید توجه شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به مسیرهای طولانی اعزام آمبولانس از بوشهر به قطب درمانی در جنوب کشور، اظهار داشت: ایجاد توقفگاه‌هایی و طراحی سامانه الکترونیک و هوشمند جهت بهترین پاسخگویی به مردم و راه‌اندازی بخش خصوصی در کنار اورژانس جهت خدمت‌رسانی لازم و ضروری است.
وی همچنین استفاده از سامانه مدیریت معالجه از هوش مصنوعی برای انجام درمان به بهترین نحو را مطرح و خاطرنشان کرد: حمایت مردمی از اورژانس و نیاز به معرفی خانواده‌هایی که با مشکلات مالی روبرو هستند دارای اهمیت است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر نیز گزارشی از عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ارائه و گفت: امیدواریم که با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف ارتقا کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان را شاهد باشیم تا رضایت گیرندگان خدمت فراهم شود.
دکتر سید حسین موسوی اظهار داشت: تیم عملیاتی درمانی اورژانس ۱۱۵ با تجهیزات موجود و پتانسیل نیروی عملیاتی ۳۴۱ نفری، در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تماس را دریافت کرده است.
وی اضافه کرد: این تیم با داشتن ۵۵ پایگاه اورژانس، شامل ۱۸ پایگاه در شهرها، ۳۸ پایگاه جاده‌ای و یک اورژانس هوایی و ناوگان موتور آمبولانس، خدمات پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث را برای بیش از ۳۷ هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، انجام داده است.
دکتر موسوی اظهار داشت: تجهیزات و نیروی عملیاتی اورژانس، بسیار حائز اهمیت است و با توجه ‌به شرایط تنگ زمانی و فشار کاری بالا، لازم است که همیشه آماده باشند.
وی افزود: اورژانس ۱۱۵ بوشهر با ارائه بهترین خدمات درمانی در سریعترین زمان توانسته است بیشترین رضایت از مددجویان خود را به دست آورد و در رضایت سنجی صورت گرفته، باافتخار درصد بالایی از رضایت مددجویان خود، یعنی ۹۷ درصد را کسب کند.
رئیس اورژانس یادآور شد: در سال گذشته ۵۳ احیای قلبی ریوی و ۲۷ زایمان با موفقیت در آمبولانس‌های این استان انجام شده است که نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب و کارآمد اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان با همراهی جمعی از کارکنان اورژانس با آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام /زن ۵۰۰۰۰