عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: اندیشگاه سلامت استان، اتاق فکر دانشگاه است/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست اندیشگاه سلامت استان اظهار داشت: اتاق فکر دانشگاه باید از تمام ظرفیت‌های لازم برای تغییر نگاه مردم و مسئولین به حوزه سلامت استفاده کند.
وی با اشاره به اولویت‌های حوزه سلامت، بیان کرد: اولین اصلی که به عنوان اندیشگاه سلامت باید انجام داده و پیگیری کنیم این است که مشکلات حوزه سلامت را اولویت‎بندی کرده و در هر شهرستان منطبق با زیست‌بوم خودش تعریف، استخراج و احصا شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نگاه علمی به حوزه سلامت وجود ندارد، اضافه کرد: اصل دوم، تبیین موضوع برای مردم و مسئولین است چون اولویت سلامت را بدون همراهی مردم نمی‌توانید انجام دهید.
دکتر ملکی‌زاده افزود: باید مقوله‌های سلامت را به گونه‌ای پیش ببریم که وارد لایف استایل یا عادات روزمره زندگی مردم شویم.
وی با اشاره به آخرین گام در فاز مقدماتی، تصریح کرد: اصل سوم همراه کردن و قانع کردن رسانه‌ها و توجه دادن آنها به حوزه سلامت است که بعد از آن وارد فاز عملیاتی می‌شویم.
دکتر ملکی‌زاده بیان کرد: اگر این فرآیند به شکل کامل انجام شود و گفتمانی صورت گیرد، منجر به تغییر اساسی در دیدگاه مسئولین و مردم به حوزه سلامت شده و در نهایت به عنوان یک قانون تصویب می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست اظهار داشت: اندیشگاه سلامت استان یک ظرفیت ممتاز است که باید از پتانسیل تمام استعدادهای فرهیختگان سلامت استان جهت گفتمان‌سازی سلامت استفاده کنند.
دکتر قاسم برجوئی‌فرد اضافه کرد: شرکت‌های صنعتی و نفتی حاضر در استان باید مانند سایر استان‌ها رسالت اجتماعی خود را انجام دهند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه نیز با معرفی ساختار اندیشگاه سلامت استان گفت: اندیشگاه سلامت استان از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و در چهار سال اول موفق به تصویب برنامه جامع سلامت استان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان شد.
دکتر عیسی صفوی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه جامع سلامت استان با ۱۲ مورد آماده اجرا است.
وی با اشاره به تهدیدکننده‌های سلامت استان بیان کرد: آلودگی‌های جنوب استان و مقوله پسماند از جمله مهمترین تهدیدکننده‌های سلامت استان است.
در این نشست اعضای اندیشگاه سلامت استان درخصوص مشکلات حوزه سلامت شهرستان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/ س.م ۱۰۲۱