عمومی | دانشگاه تهران

عملیاتی کردن برنامه‌های پیشگیری از مصرف دخانیات نیازمند صبر و حوصله و اطلاع‌رسانی دقیق است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران صبح امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه در اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات که در تالار فردوسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: هر چند جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه تهران در جهت دانشگاهی سلامت و بدون دخانیات حرکت می‌کنند اما برخی از رعایت مقررات و هنجارها سرپیچی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران با اشاره به حرکت نمادین و فرهنگ‌سازی همیاران سلامت در دانشگاه تهران، گفت: این حرکت دانشجویان جزو ارزشمندترین فعالیت‌هایی است که داریم در حرکت‌های دانشجویی مشاهده می‌کنیم.

دکتر وجهی تاکید کرد: امیدواریم فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از مصرف دخانیات، نه در کلام و شعار بلکه در عمل هم برای مسئولان و هم دانشجویان واقعاً جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و محیط سالمی در دانشگاه ایجاد شود. شعار دادن شاید خیلی سخت نباشد ولی عملیاتی کردن این برنامه‌ها نیاز به صبر و حوصله و اطلاع‌رسانی دقیق دارد.

معاون دانشگاه تهران افزود: امیدواریم به کمک همه دانشجویان دغدغه‌مند بتوانیم به عنوان دانشگاه پیشتاز در حوزه پیشگیری از مصرف دخانیات، حرکت مناسبی داشته باشیم و این حرکت، الگوی مناسبی برای دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

دکتر وجهی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز دانشگاه تهران فقط ظرفیت‌سازی علمی نیست بلکه ایجاد مسئولیت‌پذیری جمعی در دانشجویان، از وظایف اصلی دانشگاه است.

استاد دانشگاه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک و مشارکت دانشجویان، سبک زندگی سالم را در دانشگاه ترویج کنیم و بتوانیم محتوای خوبی برای زندگی دانشجویی فراهم نمائیم.