عمومی | دانشگاه بیرجند

اردوی زیارتی سیاحتی دانشجویان بین الملل دانشگاه بیرجند به مشهد مقدس

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با همت کانون فرهنگی هنری دهکده (دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه) اردوی ۲ روزه زیارتی- سیاحتی به مقصد مشهد مقدس و نیشابور را در تاریخ چهارشنبه ۳ خردادماه لغایت ۵ خرداد برگزار کرد. در این اردو، دانشجویان ضمن زیارت مرقد مطهر رضوی، از اماکن تاریخی و فرهنگی مشهد مقدس از جمله آرامگاه فردوسی و... بازدید نمودند.

دانشگاه بیرجند، نگین خردورزی شرق کشور با بیش از ۱۲هزار دانشجوی فعال و در حال تحصیل و سابقه بیش از ۴۵ سال ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در راستای تحقق سند دانشگاه اسلامی و با شعار جامعه محوری، مهارت آموزی و کارآفرینی، می کوشد ضمن فراهم کردن زمینه های شور و نشاط علمی، به ارتقای سطح امید در جامعه اثرگذار باشد.

به همین منظور و در راستای توجه ویژه به همسایگان شرقی به ویژه کشور دوست و هم فرهنگ افغانستان و نظر به لزوم پاسداشت زبان و ادب فارسی و فرهنگ پربار و غنی ایران اسلامی،دانشگاه بیرجند حدود ۶۰۰ دانشجوی بین الملل جذب کرده است که سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای خود خواهند بود، یکی از این برنامه ها، به استناد بند شماره ۱۰ مصوبه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مورخ۱۴۰۱/۹/۱۵ و به درخواست کانون فرهنگی- هنری دهکده (دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه بیرجند) اردوی زیارتی- فرهنگی به مقصد مشهد و نیشابور بوده است.