عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مقام مسئول در وزارت بهداشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اجرای برنامه جوانی جمعیت پیشرو است

دکتر صابر جباری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانش‌آموزی «ایران، جوان بمان» گفت: حدود ۵ سال فرصت داریم کشور را از سالخوردگی جمعیت نجات دهیم چرا که با این روند رشد جمعیت حدود ۲۰ سال آینده به ازای هر ۵ سالمند یک کودک خواهیم داشت که این وضعیت خطرناکی را برای کشور رقم خواهد زد و اقتدار کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد.


وی با بیان اینکه همدلی و همراهی و هم‌افزایی مسئولین استان نقطه قوت در اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده است افزود: مردمی سازی برنامه جوانی جمعیت در استان بوشهر اقدام مثبتی است که با اجرای پویش دانش‌آموزی «ایران، جوان بمان» به‌خوبی اجر شده است.


وی ادامه داد: مردمی سازی این برنامه باعث می‌شود مردم در موضوع فرزند آوری نقش‌پذیر شوند.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت بیان کرد: مقایسه الگوی فرزند آوری در ایران نشان می‌دهد که اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده موثر بوده به‌گونه‌ای که افزایش موالید از یک فرزند به دو فرزند، ۲ و نیم درصد افزایش و فرزند دوم به سه و بالاتر ۱۵ درصد افزایش داشته است.


دکتر جباری با تاکید بر فرهنگ‌سازی مقوله جوانی جمعیت گفت: علیرغم تاثیر اقتصاد بر بعد خانوار، اما سبک زندگی و تغییر نگرش در موضوع فرزند آوری تاثیر بیشتری دارد چراکه داده‌های آماری نشان می‌دهد که کمترین میزان فرزند آوری و ازدواج و بیشترین موارد طلاق در سطح کشور، در ۱۳ استان برخوردار است.




انتهای پیام/ ح.ن-۳۰۵۰