عمومی | دانشگاه سوره

گرامیداشت روز معلم، و تکریم استادان دانشگاه سوره

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم، مراسم بزرگداشت وتکریم استادان دانشگاه سوره در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید. در این مراسم که با همکاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، کانون شعر و ادب  دانشکده فرهنگ و ارتباطات و روابط عمومی دانشگاه تشکیل شد؛ هیات رییسه، استادان عضو هیات علمی، برخی از استادان مدعو و تعدادی از دانشجویان حضور داشتند.

در ابتدای برنامه دکتر محمد روشن رییس دانشگاه به سخنرانی پرداختند و ضمن خوشامد گویی به مهمانان مدعو و تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم، توجه بیشتر به اخلاق مداری در سال جدید از جانب اساتید و دانشجویان و همکاران را خواستار شدند و در ادامه توضیحاتی در خصوص روند رو به رشد دانشگاه و تبدیل آن از موسسه به دانشگاه، شکل گیری رشته های کارشناسی ارشد و پذیرش دانشجوی خارجی ارائه دادند.

ایشان همچنین اشاره کردند: با وضعیتی که دانشگاه های غیر انتفاعی دارند باید به گونه ای گام برداریم که در بازار رقابت عقب نمانیم. از این رو ضمن تشکر و قدردانی از استادانی که با ما همکاری می کنند باید با تقویت رشته های کارشناسی ارشد، نسبت به جذب استادانی با توان علمی بیشتر و دارای مدرک دکتری نیز تلاش کنیم تا دانشجویان رغبت بیشتری برای تحصیل در سوره داشته باشند. همچنین باید نسبت به ارایه سرفصل مدون توسط شورایی تخصصی در گروه ها همت به عمل آید تا از پراکندگی تدریس پرهیز نماییم و این کار می تواند همواره ادامه داشته باشد تا با ارایه دانش جدید در همه رشته های مورد نیازدانشگاه، بروز باشیم.

دکتر روشن در ادامه افزودند: ما به عنوان اولین دانشگاه غیر انتفاعی افتخار این را داریم که با مجوز وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در کنار معدود دانشگاه های دولتی - هر چند به صورت اندک- نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام نماییم که باید این کار را توسعه بیشتری بدهیم.

ایشان در ادامه افزودند: مسایل زیست محیطی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مساله کمبودآب جدی گرفته شود و در خصوص عدم اتلاف انرژی فسیلی، که موجب آسیب رسانی به محیط زیست می شود دانشگاه ها می توانند به سمت استفاده از انرژی خورشیدی گام بردارند.

در این برنامه از استاد احمد خلیلی فرد استاد نقاش و عضو هیات علمی دانشگاه سوره به نمایندگی از طرف استادان دانشگاه، تجلیل به عمل آمد. لازم به ذکر است به پاس قدردانی از زحمات استادان مدعو نیز، برای تمامی استادان هدایایی از دست ساخته های اساتید گروه صنایع دستی آماده شد که به آنها اهدا می شود.

در بخش های میانی این مراسم شاعران مهدی سیار، قاسم صرافان، و طاهره رحمان پور به شعر خوانی و داستان خوانی پرداختند.

















[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA