عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۲۵۰۰ بیمار دیابتی در تنگستان وجود دارد / هزینه‌ها و عوارض بیماری‌های غیر واگیر بالاست

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست فرمانداری تنگستان گفت: مصرف دارو توسط این افراد هم هزینه‌های زیادی برای آنان دارد و هم باعث عوارض دیگری می‌شود.
دکتر برجوئی‌فرد اظهار کرد: امروزه بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و ... در صدر بیماری‌های قرار دارند، این در حالی است که درگذشته بیماری‌های عفونی و میکروبی بیشترین مبتلا را داشت.
وی در توضیح این روندِ افزایشی گفت: طبق آمار سال ۲۰۱۷ سازمان بهداشت جهانی ۳۰۰ هزار مرگ بر اثر بیماری‌های غیر واگیر ثبت‌شده است که طبق پیش‌بینی‌ها این آمار به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ۳ درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای بیماری‌های غیر واگیر هزینه می‌شود گفت: با تقویت نظام مراقبت می‌توان از این هزینه‌ها کاست.
دکتر برجوئی‌فرد افزود: بر اساس آمارها دو هزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی در تنگستان وجود دارد که به نسبت جمعیتی جزو شهرستان با آمار بالا محسوب می‌شود.
وی گفت با توجه به اینکه گسترده‌ترین نظام شبکه‌های بهداشت و درمان در تنگستان وجود دارد می‌شود با همکاری، این وضعیت را بهبود بخشید.

درمان‌بخشی از کودکان سوءتغذیه در تنگستان توسط معاونت بهداشت


دکتر برجوئی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعدادی کودک، دچار سوءتغذیه در تنگستان وجود دارد و با تلاش‌هایی که معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام داده ۳۷ درصد از این تعداد تحت درمان کامل قرار گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: برای درمان کامل این کودکان نیاز به همکاری خیرین و سازمان‌های دیگر است.
دکتر برجوئی‌فرد همچنین در خصوص وضعیت فرزند آوری در تنگستان گفت: این شهرستان در دهه ۹۰ پیشرو در نرخ بارداری بود ولی امروزه یکی از کمترین نرخ‌های باروری در استان بوشهر را دارد.
این نشست با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی مشکلات تنگستان برگزار شده بود.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰