عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

آیین گرامیداشت روز جهانی ماما و روز علوم آزمایشگاهی در دانشگاه برگزار شد

در ابتدا دکتر بیکی معاون درمان  ضمن گرامی داشت و تبریک روز ماما  عنوان کرد: پرسنل مامایی نقش محوری در تامین سلامت مادر و کودک دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشمی شاهرود افزود: جامعه مامایی کشور دوشادوش دیگر حوزه های خدوم سلامت با مهر، ایثار، علم و تبحر خویش، مژده آور زندگی، شور و سلامت برای مادران و البته نوزادان در نخستین روزهای حساس حیات می باشند.

دکتر شیبانی افزود :امسال شعار جهانی روز ماما با عنوان "همگام با هم، در راستای تحقق شواهد علمی مامایی" و شعار ملی "ماما؛ حامی فرزندآوری و سلامت خانواده" نامگذاری شده است که نشان از اهمیت نقش ماماها در حمایت از قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری دارد.

دکتر شیبانی بیان داشت :در جهان امروز ماما نه تنها ارائه دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری، زایمان و پس از تولد است، بلکه بارها و بارها به عنوان یگانه منجی ساعات مرگ و زندگی زنان و نوزادان به ایفای نقش می پردازد.

دکتر شیبانی با بیان این مطلب که جامعه آزمایشگاهی جایگاه مهم و مقدسی در خدمت به بشریت دارند و یکی از ارکان اساسی سلامت  به شمار می روند،  افزود :  داشتن احساس مسوولیت و دقت فراوان لازمه کار در این حوزه است.نقش بسزای آزمایشگاه در تشخیص و پیگیری بیماریهای مختلف باعث اهمیت ویژه رشته علوم آزمایشگاهی شده است.

وی تصریح نمود : علوم ازمایشگاهی را دریای عمیقی از علم ها می دانند که از دیر باز زیر بنای تحقیقات و پژوهش های علمی بوده و از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت علم پزشکی در جهان معاصر به حساب می آید

گفتنی است در پایان این آیین از۱۹نفر ماماها  و ۱۳ نفر علوم آزمایشگاهی با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل و قدردانی شد.

اجرای دکلمه و موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.