عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه: همایش "سلامت برای همه" به مناسب هفته سلامت در شهرستان گناوه برگزار شد

دکتر عصمت حیدری بیان کرد: همایش سلامت برای همه به مناسبت هفته سلامت با حضور معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، امام‌جمعه موقت و جمعی از مسئولین ادارات و سازمان‌های شهرستان در سالن بهزاد شهرستان گناوه برگزار شد.
دکتر حیدری با توجه به شعار هفته سلامت امسال " سلامتی برای همه با پزشکی خانواده" گفت: امسال برنامه پزشکی خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرایی می‌شود و اختصاص دادن شعار امسال هفته سلامت به موضوع پزشکی خانواده بیانگر اهمیت و نقش مهم اجرای این برنامه در دسترسی همگانی و عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی به‌منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه که مهم‌ترین رسالت نظام سلامت است.
وی افزود: با اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، سعی بر این است که با مراجعه افراد در اولین سطح ارائه خدمت ضمن توصیه‌های پیشگیرانه به تشخیص به‌موقع بیماری‌ها کمک شده و اقدامات درمانی متناسب به عمل آید.
دکتر حیدری ادامه داد: با اجرای برنامه پزشکی خانواده از سردرگمی مراجعین، مراجعه بیش‌ازحد و نامناسب بیماران به پزشکان متخصص، تجویز داروهای تکراری توسط پزشکان مختلف جلوگیری می‌شود و تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها کاهش می‌یابد.



انتهای پیام/ م.ن ۳۰۸۰