عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: دستگاه OPG در بخش تصویربرداری بیمارستان بقیه‌الله (عج) بخش دیلم نصب و راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، دکتر احمد یزدان پناه اظهار داشت: این دستگاه یک دستگاه اصلی در تشخیص بیماری‌های دهان و دندان است که با استقرار این دستگاه بیمارستان می‌تواند با تعرفه دولتی خدمت به بیماران ارائه کند.
وی گفت: این دستگاه با اعتبار بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین اعتبار و خریداری شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بهره‌برداری از دستگاه رادیوگرافی دندان امید است این دستگاه بتواند مشکلات مربوط به حوزه دندان‌پزشکی را در حوزه شهرستان دیلم با توجه به اینکه دستگاه OPG دیگری در بخش خصوصی و سایر مراکز وجود ندارد به بیماران ارائه نماید.
دکتر یزدان پناه گفت: راه‌اندازی دستگاه رادیوگرافی دندان از سوئی حائز اهمیت و از سوی دیگر گامی موثر در کاهش ارجاع بیماران به دیگر شهرستان‌ها است.
وی اضافه کرد: دستگاه رادیوگرافی دندان در مدت‌زمان ۲۰ ثانیه از پرتوهای ایکس برای عکس گرفتن از استخوان‌های فک و صورت استفاده می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه نقش خیرین در توسعه بیمارستان دیلم برجسته بوده است بیان کرد: دیلم خیرین نیکوکار بزرگی را در حوزه سلامت دارد که در کشور زبان زد هستند و محدود شهرهایی وجود دارد که این ظرفیت عظیم را در اختیار داشته باشند.
دکتر احمد یزدان پناه اظهار داشت: خدمات خیرین حوزه سلامت دیلم و همراهی همیشگی این قشر ارزشمند شایسته تقدیر است.
انتهای پیام/ م.ب ۳۰۶۰