عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر: ارتقاء سطح آموزش در اورژانس موجب ارتقای سلامت جامعه می‌شود/ نگاه ویژه اورژانس به آموزش و پژوهش

به گزارش روابط عمومی اورژانس، دکتر سید حسین موسوی اظهار داشت: رسالت اصلی اورژانس کاهش و به حداقل رساندن تلفات، عوارض و معلولیت‌های ناشی از حوادث و فوریت‌های پزشکی است و همچنین کیفیت و کمیت این خدمات را در استانداردها و مطابق نیازهای روز جامعه ایرانی ارتقاء و حفظ نماید.
وی ضمن تبریک و بزرگداشت روز معلم و استاد تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر ا نگاه ویژه‌ای که به آموزش و پژوهش دارد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این مرکز بر آن است در طی یک سال آینده با ارتقاء سطح آموزش‌ها در جهت ارتقای سلامت جامعه و این هدف مقدس در ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی گام‌های ارزشمندی بردارد.
وی ضمن تشکر از علیرضا پور شمس، مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی استان؛ افزود: در نظر داریم استان را به سه قطب آموزشی تقسیم‌بندی نماییم و آموزش‌ها را در جهت تغییر و تحولی مثبت پیش ببریم.
دکتر حسینی با اشاره به رشد چشمگیر آموزش در چند ماه اخیر، افزود: اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم در سنگر سلامت جامعه است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی، شاخص آموزش را در تغییر رفتار و اخلاق برشمرد و توسعه آموزش را بزرگ‌ترین تاثیر در ارتقاء سلامت مردم دانست و گفت: داشتن برنامه مناسب، توانمندسازی تکنسین‌ها، چگونگی آموزش اخلاق و رفتار و ارتقاء بعد روحی روانی کارکنان، توجه به منشور اخلاقی آموزش و اینکه آموزش در کجا و چه محلی اثرگذاری بیشتری دارد حائز اهمیت است.
وی بابیان اینکه رعایت اخلاق در تمامی ابعاد آن در بهبود کیفیت آموزش موثر است، اضافه کرد: در حال حاضر اورژانس پیش بیمارستانی استان یک تحول بنیادین در رویکرد به آموزش مداوم و ارائه خدمت همسو در تمامی عرصه‌های آموزش و پژوهش و موفقیت و پیشرفت آغاز نموده است.
دکتر موسوی، نیازسنجی آموزشی را در ایجاد تغییر و تحول مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: داشتن تمرکز بر بیماران و ارتباط تنگاتنگ و اخلاق‌مداری با مردم و بیماران لازم و ضروری است و باید سرلوحه تمامی پرسنل اورژانس قرار گیرد.
انتهای پیام/ ز.ن ۵۰۰۰۰