عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه: نیازمند اپیدمی و نهضت عمومی در حوزه جمعیت هستیم

دکتر عصمت حیدری در حوزه علمیه خواهران شهرستان گناوه افزود: شهرستان گناوه هم از نرخ باروری و هم نرخ سالمندی وضعیت مطلوبی ندارد و این موضوع یک تهدید جدی برای جمعیت جوان و مولد شهرستان تلقی می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع پیری جمعیت و کاهش نیروی جوان تنها یک مسئله اجتماعی نیست بلکه یک مشکل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که در آینده نزدیک به یک بحران تبدیل می‌شود، بنابراین نیازمند توجه جدی و ایجاد نهضت عمومی در حوزه جمعیت هستیم.
زهرا زارعی کارشناس واحد سلامت خانواده و مسئول برنامه جوانی جمعیت نیز در خصوص اهمیت فرزندآوری و مزایای داشتن چند فرزندی، معایب تک‌فرزندی آموزش‌های لازم را جهت بانوان طلاب حوزه علمیه شهرستان ارائه کرد.
با توجه به اهمیت موضوع "کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری همراه با پیری چیست" و به‌منظور تبیین این مشکل و فرهنگ‌سازی در این زمینه، دومین روز از هفته سلامت امسال با عنوان جوانی جمعیت و سالمندی انتخاب شده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه به مناسبت هفته سلامت جلسه‌ای با عنوان جوانی جمعیت و سالمندی سالم در حوزه علمیه خواهران شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ م.ن ۳۰۸۰