عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

پیام رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت آغاز هفته سلامت

متن پیام به شرح ذیل می باشد.

امسال  هفته سلامت با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» آغاز می‌شود که پس از سال‌ها اجرای برنامه «پزشکی خانواده» در برخی مناطق کشورمان، بزودی این برنامه با هدف ترویج سبک زندگی سالم، شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌ها، آسان شدن دسترسی به خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت و مقرون به صرفه و ارائه خدمات سلامت بر اساس نیاز افراد، خانواده‌ها و جامعه، به صورت فراگیر در تمام کشور اجرا خواهد شد و تاثیر به سزایی بر سلامت جامعه خواهد داشت. برنامه ای که درآن، پزشک و تیم مراقبت سلامت، تنها به درمان بیمار و رفع علت مراجعه او نمی پردازند، بلکه سعی می کنند تمام نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی بیمار را که ممکن است سلامت او را به خطر بیاندازد شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام مناسب انجام دهند.

هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت است .

همکاران و مسئولان حوزه های مختلف دانشکده علوم پزشکی تلاش نمایند که با برگزاری برنامه های متنوع در راستای ارتقای فرهنگ سلامت تلاش نموده و خدمات و دستاوردهای مربوط به این حوزه را به اطلاع عموم برسانند و زمینه عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را فراهم آورند .

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت، آغاز هفته سلامت را به همه مردم شریف شهرستان مراغه و به ویژه همکاران حوزه های مختلف دانشکده و همه عزیزانی که در حفظ سلامت مردم نقش دارند، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می نمایم .

دکتر الهوردی ارجمند | رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه