عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه: بیماری قلبی عامل نخست مرگ‌ومیر در گناوه است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، مهندس محمد بازیاری افزود: بر اساس آمار استخراج‌شده ۱۷۴ نفر در سال ۱۳۹۶ به علت بیماری‌های قلبی و عروقی در این شهرستان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: تغذیه و متابولیک (دیابت)، سرطان‌ها و تومورها، سوانح و حوادث و تصادفات، تنفسی و حوادث غیر عمد به‌جز ترافیکی به ترتیب در رتبه‌های بعدی عوامل مرگ‌ومیر در این شهرستان شناخته شدند.
وی اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر نسبت به بیماری‌های واگیر در این شهرستان با توجه به سبک زندگی مردم تغییر و بیشتر شده که بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم و دخانیات از مهم‌ترین عوامل آن شناخته‌شده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۶۸۵ نفر به فشارخون، ۲ هزار و ۱۰۵ به دیابت و ۲ هزار و ۳۶۸ نفر به چربی خون در غربال‌گری جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان گناوه شناسایی شد.
مهندس بازیاری، به بیان عملکرد خدمات ارایه شده به دانش آموزان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دراین‌ارتباط کارشناسان این شبکه با حضور در مدارس، مراقبت‌های تغذیه‌ای، روان‌شناسی، بهداشت فردی و عمومی را ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: در اجرای طرح وارنیش فلوراید ۸۷۰۰ نفر در ۲ نوبت در سال، یکهزارو ۳۳۲ مورد خدمات فعال دهان و دندان شامل معاینه پر کردن، کشیدن، جرم‌گیری و فیشور سیلانت توسط کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاهای فاقد دندان‌پزشک، شناسایی و درمان یکهزارو ۷۷۱ مورد آلودگی شپش در تمامی مدارس، توزیع ۶۱ هزار و ۹۲۰ قرص رایگان به دانش آموزان متوسطه اول و دوم دختر و ۶۸ هزار و ۷۱۵ عدد قرص ویتامین دی به دانش آموزان متوسطه دختر و پسر در سال گذشته انجام شد.

انتهای پیام/ م.ن ۳۰۸۰