عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تبریک ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به مناسبت روز دندانپزشک

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری، فرارسیدن ۲۳ فروردین ماه «روز دندانپزشک» را تبریک گفت.
به گزارش وبدا، در پیام دکتر ارسلان خالدی‌‌ فر آمده است: دندانپزشکان همواره به عنوان یکی از ارکان نظام سلامت، نقش آفرینی کرده‌اند.
وی ضمن تبریک روز دندانپزشک به کلیه جامعه پزشکی و دانشجویان گفت: امید است در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوان شاخص‌های بهداشت دهان و دندان را ارتقاء بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی برای گسترش و پیشرفت خدمات درمانی و بهداشتی دهان و دندان در مناطق محروم کشور و روستاها، قانونی را با عنوان «طرح تربیت بهداشتکاران دهان و دندان» تصویب کرد، در این راستا این روز به عنوان روز دندانپزشک نامیده شد.
دکتر خالدی فر افزود: دندانپزشکان نقشی اثرگذار در زنجیره سلامت ایفا کرده و مقابله با بیماری‌های دهان و دندان یکی از مولفه‌های مهم تامین، حفظ و ارتقا سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی است.
وی در پایان گفت: روز دندانپزشک را بر تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می نماییم که با همت بلندشان لبخند سلامت را بر چهره جامعه می‌آفرینند.