عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت فرارسیدن شب های قدر

وبدا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی ضمن گرامیداشت لیالی پر فیض و بابرکت قدر فرا رسیدن ایام شهادت اولین شهید محراب تاریخ اسلام مولی الموحدین حضرت علی (ع) را به عموم مردم شریف استان تسلیت گفت.
به گزارش وبدا، در متن پیام دکتر ارسلان خالدی فر آمده است؛‌ مولای متقیان حضرت علی(ع)، مولود کعبه، نخستین شهید محراب، حقیقتی بزرگ به درخشندگی خورشید و مظهر عدالت و مردانگی و حماسه آفرینی است. ایام شهادت جانگداز این امام همام مقارن است با لیالی پر برکت قدر که مشتاقان لقاء محبوب را به خود می خواند تا با احیاء این لیالی، ناب ترین و زلال ترین صحنه نیایش انسان در مقام بندگی را به نمایش گذارند.
وی افزود: حضرت علی(ع) در افق روز نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست و شمشیر مسموم نفاق و کین، فرق انسان عدالت گستری را شکافت که برترین خلق پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. ایشان همانند ابری است که همواره بر بیکران دل‌های مشتاق، رحمت و آزادگی فرو می‌بارد و حماسه‌آفرینی است که ملائک آسمان بر دستان توانایش در خیبر و خندق و بدر و حنین بوسه می‌زدند. به راستی این یگانه مرد و همراه روزهای سخت پیامبر اکرم (ص)، الگو و آینه تمام نمای سبک زندگی اسلامی و انسانی است که هم در زندگی شخصی و هم به عنوان رهبر جامعه عدالت را تمام و کمال معنا و برابر ظلم و ستم ایستادگی کردند و دفاع از حقوق مردم را مقدم بر هر چیزی می دانستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شب قدر از شب های با عظمت، مقدس و متبرکی است که زندگی مومن در آن سراسر رنگ خدا می گیرد، این شب فرصتی مغتنم، برای شستشوی آینه دل از زنگار گناه و معصیت است.
دکتر خالدی فر در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، توفیق بهره مندی از عنایات و الطاف ویژه حضرت حق را در شب های قدر از خداوند منان مسئلت نمود و اضافه کرد:‌ ایام مصیبت ضربت خوردن و شهادت امام اول شیعیان و پیشوای عدالت‌خواهان جهان، حضرت علی علیه‌السلام را حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون سلامتی و شادکامی برای مدافعان سلامت و خانواده بزرگ سلامت که درخط مقدم مبارزه با بیماری تلاش همواره می نمایند، خواستارم.