عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مناسبت روز جهانی بهداشت

هر ساله هفتم آوریل مصادف با هجدهم فروردین، از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی بهداشت با شعاری ویژه هر سال معرفی می شود تا تاکیدی بر اهمیت سلامت و عوامل موثر بر آن باشد.

سازمان جهانی بهداشت،شعار امسال را "بهداشت برای همه " نامگذاری نموده است . این بار چندم است که این شعار انتخاب می شود که نشان دهنده همگانی بودن موضوع بهداشت است .

سلامتی برای همه به این معنی است که سلامت باید در دسترس همه قرار گیرد و منظور از «سلامت» نه فقط در دسترس بودن خدمات بهداشتی بلکه یک وضعیت رفاهی شخصی است؛ در واقع وضعیتی که فرد را قادر می‌ سازد تا از نظر اجتماعی و اقتصادی زندگی مولد داشته باشد.

امروزه حیات و سلامت افراد برای شناخت خطرات و مداخلات، به منظور پیشگیری از آن در دستان نظام سلامت قرار دارد. نظام سلامت مسئولیتی حیاتی و مداوم نسبت به تامین، حفظ و ارتقاء سلامت تمام افراد جامعه دارد و ایجاد این نظام برای رشد سالم افراد، خانواده و جوامع در هر کجای دنیا ضروری و حیاتی است

ایجاد و ارتقا سلامتی در دنیای نوین و دیجیتال امروز مستلزم استفاده از روش های کاملا جدید و فرصت ‌های تازه است تا بتوان استانداردهای زندگی بالاتری را فراهم کرد.

بنابراین به بهانه روز جهانی بهداشت، قدردانی صمیمانه و سپاس بیکران خود را از تلاش های بی وقفه همه همکاران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و دیگر فعالان عرصه سلامت همچون سایر حوزه های دانشگاه، خیرین سلامت، سازمان‌های مردم ‌نهاد و سازمان‌ های همکار در برنامه ‌های سلامت، مشارکت سفیران و داوطلبان سلامت و... اعلام داشته و سلامتی و سعادت همگان را از خداوند منان مسئلت دارم.

دکتر آرش صید آبادی

معاون بهداشتی دانشگاه