عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دانشگاه فنی و حرفه‌ای سهم مهمی در ارتباط صنعت و دانشگاه دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غفاری در این آیین که در دانشکده دخترانه دکتر شریعتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به سبقه آموزش‌های مهارتی کشور رجوع کنیم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای آنچنان که از نام آن بر می‌آید، با یک فعالیت سه گانه؛ علم، تکنولوژی و فناوری توانسته است به صورت جامع سهمی بزرگ ایفا کرده و به خوبی شاهدیم که تلاش این مجموعه کارامد کشور، منجر به رشد علم و تکنولوژی شده است.

به گفته وی توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مهارت‌آموزان این دانشگاه امری مهم است؛ چرا که ذهن فنی و عقلانیت فنی دانشجوی این دانشگاه را وقتی می‌توان به خوبی پرورش داد که به میدان عمل و فعالیت‌های اجتماعی نزدیک‌تر شود.

دکتر غفاری جامعه مدرن را جامعه‌ای به دور از نگاه صرف به آموزش‌های عالی عنوان کرد و گفت:
باز شدن بستری مناسب برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی را در عرصه فن و مهارت دست کم نگیرید زیرا دانش حرفه‌ای می تواند بخشی از هویت ما را معرفی و به دنیا بشناساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تاکید بر اینکه باید به عناصر فرهنگی توجه جدی شود و در کنار اهتمام به حوزه فنی، اهتمام به حوزه اجتماعی و فرهنگی دانشجویان نیز مدنظر قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد با تعامل بیشتر با نسل مهارت‌طلب و افزایش روحیه حرفه‌ای، به بالا بردن روحیه اجتماعی آنان نیز با توجه به ارزش های غنی ایرانی اسلامی خود نائل شویم.

ل.م ۵۴/ ر.ب ۴۵