عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

خودمراقبتی عاملی برای افزایش عمر و زندگی بهتر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، فاطمه مهدیان در جمع کارکنان شرکت کشتی‌سازی صدرا افزود: خودمراقبتی یعنی مراقبت از خود، یعنی اینکه ما برای حفظ سلامت و شادابی خود، کارهای روزمره کوچکی انجام دهیم تا زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: خودمراقبتی شامل اقداماتی است آموختنی، آگاهانه و هدفمند که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا از سلامت جسمی و روانی خود محافظت نماید، نیازهای اجتماعی خود را برآورده سازد، از بیماری‌ها یا حوادث پیشگیری کند، از ناخوشی‌ها و بیماری‌های مزمن مراقبت کند و نیز از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کند.
کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: خودمراقبتی به‌وضوح موجب افزایش کار آیی و مهارت‌های فردی ما می‌شود و عاملی برای افزایش عمر و زندگی بهتراست.
فاطمه مهدیان هدف از اجرای طرح ملی خودمراقبتی را بالا بردن میزان رضایتمندی کارکنان ازنظر جسمی و روانی آنان دانست و گفت: این امر موجب ارتقای بهره‌وری و کارایی بیشتر کارکنان خواهد شد و همچنین با داشتن کارکنان سالم شرکت خدمات بهتر و مطلوب‌تری را می‌تواند به گروه هدف خود ارایه دهد.
در پایان جلسه دستورالعمل مربوط به راهنمای ارتقای سلامت در محل کار و کتاب خودمراقبتی در ناخوشی‌های جزئی و فرمت برنامه‌ریزی عملیاتی مشارکتی در اختیار رابطین شرکت کشتی‌سازی صدرا قرار داده شد و مقرر گردید یک نسخه از صورت‌جلسه شورای ارتقای سلامت و برنامه‌ریزی عملیاتی مشارکتی تدوین‌شده توسط آن شرکت به گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت ارسال گردد.
به مناسبت هفته سلامت و لزوم استمرار اجرای طرح ملی خودمراقبتی در سطح غیرسازمانی و طبق دستورالعمل اجرایی برنامه خودمراقبتی جلسه‌ای آموزشی با حضور مسئولین شرکت کشتی‌سازی صدرا و جهت مدیران و کارکنان آن شرکت برگزار شد.
به مناسبت هفته سلامت کارکنان شرکت کشتی‌سازی صدرا برنامه خودمراقبتی غیرسازمانی را فراگرفتند.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰