عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برای اولین بار در بیمارستان کنگان انجام شد؛ عمل جراحی‌ترمیم رباط صلیبی و منیسک داخلی زانو به روش آرتروسکوپی در بیمارستان کنگان

دکتر سیده انسیه سجادی زاده اظهار داشت: این جراحی به همت جراح ارتوپد بیمارستان کنگان، دکتر سعید نیکنام با موفقیت صورت گرفت.
وی افزود: این جراحی به روش بسته یا کمتر تهاجمی آرتوروسکوپی و تنها با ایجاد دو سوراخ کوچک در زانو بیمار و با استفاده از بی‌حسی موضعی صورت گرفت.
دکتر سجادی زاده بیان کرد: آرتروسکوپی یک جراحی سرپایی است که توسط متخصص ارتوپد در بیمارستان انجام می شود و بیمار بعد از عمل جراحی می تواند مرخص شود .
دکتر سعید نیکنام در خصوص این جراحی گفت: بیمار آقایی ۲۳ ساله بود که با شکایت از خالی شدن و قفل‌شدگی زانو به بیمارستان امام خمینی کنگان مراجعه کرده بود.
جراح ارتوپدی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اضافه کرد: پس از انجام معاینه، تشخیص آسیب رباط صلیبی قدامی و مینیسک داخلی برای بیمار مطرح شد و با انجام ام آر آی، تشخیص قطعی گردید.
وی خاطرنشان کرد: این عمل جراحی با استفاده از تجهیزات روز دنیا و آخرین متدهای جراحی با موفقیت کامل انجام شد.
دکتر نیکنام اظهار کرد: در این جراحی، ترمیم رباط صلیبی قدامی (ACL) و مینیسک داخلی به‌صورت هم‌زمان و به روش بسته یا کمتر تهاجمی آرتروسکوپی با ایجاد دو سوراخ کوچک در زانو بیمار و با استفاده از بی‌حسی انجام شد.
جراح ارتوپد بیمارستان کنگان تصریح کرد: انجام عمل‌های جراحی تخصصی در این مرکز علاوه بر کاهش در هزینه‌های بیماران و عدم نیاز به مراجعه آن‌ها به استان‌های هم‌جوار، نوید این موضوع را می‌دهد که بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌زودی می‌تواند به‌عنوان قطب درمانی جنوب استان بوشهر، نقش خود را ایفا کند.
تیم جراحی ارتوپدی دکتر سعید نیکنام به همراه دکتر سجادی زاده و کارشناسی علیرضا دشتی و متخصص بیهوشی دکتر سهیلی پور و سایر همکاران در اتاق عمل، به شکل تیمی برای این جراحی همکاری کردند.

انتهای پیام/ م.ص ۴۰۲۰