عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طرح پیشگیری از اعتیاد به روش تئاتر درمانی در مناطق صنعتی پتروشیمی کلید خورد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر فاطمه اکبری زاده در برنامه تئاتر پیشگیری از اعتیاد در منطقه انرژی اقتصادی پارس عسلویه در جمع کارکنان عسلویه اظهار کرد: ما انسان‌ها به‌جای زندگی مردم در لحظه حال و استفاده از فرصت‌ها یا در گذشته هستیم و یا در آینده
وی افزود: این سبک تفکر و عدم مدیریت ذهن همراه با کار در فضای سخت باعث استرس می‌شود و گاهی افراد برای درمان این استرس‌ها از سیگار یا مواد اعتیادآور صنعتی و یا سنتی استفاده می‌کنند، گرچه در کوتاه‌مدت ممکن است اثر آرام بخشی داشته باشد، اما در طولانی‌مدت در کارایی و عملکرد مطلوب فرد خلل‌های سنگین و گاهی غیرقابل جبرانی را وارد خواهد کرد.
دکتر اکبری زاده گفت: برای اطلاع‌رسانی و یا آگاهی بخشی در خصوص مضرات مصرف مواد راه‌های مختلفی همچون جلسات آموزشی و سخنرانی‌ها وجود دارد.
مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد افزود: استفاده از تلفیق تئاتر و موسیقی برای رساندن پیام به مخاطب نیز یکی از روش‌های موثر است که در بسیاری از مقالات به آن اشاره شده است. به‌طورکلی به‌جای استفاده از سیگار یا مواد اعتیادآور برای آرام بخشی، استفاده از هنرهایی مثل مجسمه‌سازی، نقاشی، آواز، موسیقی و تئاتر نه‌تنها در آموزش‌ها می‌تواند اثربخش باشد بلکه راهی مناسب و سالم برای برون‌ریزی‌های سالمی است که می‌تواند در کاهش استرس کمک‌کننده باشد.
دکتر اکبری زاده گفت: این اولین بار است که از تلفیق تئاتر و موسیقی برای آموزش در خصوص پیشگیری از اعتیاد در مناطق صنعتی در کشور استفاده می‌شود.
این برنامه به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر استان و کشور، شبکه و مرکز بهداشت عسلویه و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، گروه تئاتر موسسه آموزشگاه آزاد سینمایی بوشهر، گروه موسیقی لئو و با مجری‌گری خانم فاطمه صادقی زاده و برگزار شد.
انتهای پیام / م.ب ۲۰۲۰