عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

مراسم بزرگداشت مقام معلم دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد

مراسم بزرگداشت مقام معلم دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حضرت آیت ا... طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در استان، هیات رئیسه دانشگاه و همچنین اساتید محترم دانشگاه و با تقدیر از اساتید نمونه، ارتقاء یافته و بازنشسته برگزار گردید.

در این مراسم دکتر بهمنیار رئیس دانشگاه ضمن اشاره به وظایف اساتید بعنوان مدرس اظهار داشت؛یکی از وظایف اصلی ما این است که توانمندی خودمان را در قالب آموزش به دانشجویان انتقال دهیم.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه ما باید فارغ التحصیلان توانمندی تربیت کنیم که وقتی وارد جامعه و یا بازار کار می گردند خود اتکا و همچنین برای جامعه مفید باشند افزود: البته لازمه ی این کار تلاش مداوم و درست ماست و در بخش آموزش نیاز است هر چند وقت یک بار یک بازنگری در خودمان داشته باشیم چنان که تلاش خوب خروجی خوبی هم به دنبال دارد به شرطی که ورودی مان هم خوب و علاقه مند باشد.

دکتر بهمنیار ادامه داد ضمن اشاره به بخش پژوهشی گفت: یکی از کارکرد هایمان این است که پژوهش را به طور صحیح به دانشجویان انتقال دهیم تا در سطح جامعه این توانایی را داشته باشند که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند.

وی اعلام کرد: دانشگاه می تواند قدم هایی را بردارد از جمله ی آن جهت دادن به پروژه های پژوهشی می باشد، اگر کسی بتواند این ها را درکنار هم بگذارد موفق خواهد بود و این دانشگاه است که می تواند این کار را انجام دهد و نقش هدایت کنندگی را دارد و انتظار هست در این بخش تلاش بیشتری انجام شود.

دکتر بهمنیار گفت: در سال گذشته دستاورد های پژوهشی دانشگاه بیش از پیش و رو به رشد بوده که از رتبه ی ۴۲ به رتبه ی ۴۰ ارتقا یافته و از ردیف دانشگاه های در حال توسعه به دانشگاه های توسعه یافته ارتقا پیدا کرد.

رئیس دانشگاه اعلام بیان کرد: دانشگاه می تواند در حوزه های مختلف و مجامع بین المللی فعالیت داشته باشد بحث ارتباط با دانشگاه های خارج که باید روی آن بیشتر کار شود، همکاران عزیز باید در این زمینه ما را یاری نمایند.

دکتر بهمنیار در پایان سخنان خود افزود: امیدوارم در سال ۹۷ شاهد دستاورد بهتر و بیشتری نسبت به سال داشته باشیم.


در ادامه حضرت ایت الله طبرسی نیز با حضور در این مراسم ابتدا ضمن عرض تبریک و تهنیت به اساتید محترم و معلمان عزیز دانشگاه علوم کشاورزی وتبریک  این عید بزرگ شعبانیه  فرمودند: امید است ظهور منجی عالم بشریت در زمان ما محقق گردد تا ما بتوانیم از برکات وجودی ایشان استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه استان مازندران در دانشگاه اظهار داشت : در ابتدا به کار سخت و سنگین معلمی اشاره ای کنیم و تشکر کنیم از معلمانی که از گذشته تا کنون  مسئول تربیت انسان و نسل انسان بوده اند.

وی افزود: جایگاه معلم و اساتید مانند بقیه ی اشخاص نیست بلکه از مقام بسیار بالایی برخوردار است، با نظر به اینکه مربی اول ما خداست.
حضرت ایت الله طبرسی ضمن اشاره به اینکه معلمی یک کار بسیار بزرگی است چون معلم با فکر و اندیشه ی انسان­ها سر و کار دارد اعلام کرد: انسان ها تمام کارهایشان بر اساس فکر و اندیشه است و کسی که باید این فکر را پرورش دهد مقام والای معلمی است.

نماینده ولی فقیه استان مازندران در دانشگاه عنوان کرد: چنانچه در جامعه­ی مان افراد تحصیل کرده ی خوب و با ایمان و عقیده داشته باشیم، باید به دست معلمین بوسه بزنیم زیرا معلم هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی نقش دارد و همکار با پیامبر و انبیا است .
حضرت ایت الله طبرسی در پایان گفت: اگر علم و دانش توام با عمل باشد از جایگاه باارزشی بر خوردار است.

حجه الاسلام یزدانی نیز در این مراسم ضمن پاسداشت مقام معلم گفت؛ باید تلاش کنیم تحقیقات و پژوهش های دانشگاه برای کشاورزی استان مفید و کاربردی باشد و همچنین دانشجویانی با مهارت و تجربه تحویل جامعه دهیم طوری که دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه نیازی به دوره ی کارآموزی خارج از دانشگاه نداشته باشد و صرفا اصطلاحات تئوری را آموزش ندهیم.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به نقش جدی استادان اظهارداشت؛ استادان در چهار محور اساسی نقش جدی می تواند داشته باشد که عبارتند از؛( نقش تربیت نیروی کارآمد هم در بحث علمی هم در بحث عملی با رویکرد تقرب به خدا در همان دروس تخصصی با رفتار و منش می توان انتقال داد، در نقش یک بستر سازخوب  و تسهیل کننده ی امور اینکه در این مکان تحصیل کند و در بیرون تجارب و کاراموزی کسب کند، مشاور و امین و دلسوز مهربان تر از پدر برخورد کند، شما استادان می توانید حلقه ی اتصالی باشد برای ارتباط صحیح علمی دینی و عقلی و عاطفی . استادان به دانشجویان و حتی استادان به خانواده) می باشد.

حجه الاسلام یزدانی در پایان گفت: اصلاح باید از خودمان شروع شود.

در پایان مراسم نیز به اساتید نمونه، ارتقاء یافته و بازنشسته با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شدند.

اساتید بازنشسته: (دکتر حشمت ا... رحیمیان، دکتر محمود رائینی سرجاز، دکتر محمدرضا پورمجیدیان، دکتر جعفر اولادی قادیکلائی و مهندس قاسم آقاجانی)

ارتقاء یافته: (دکتر حمید دلدار، دکتر سید علی حسینی یکانی، دکتر فائزه زعفریان، دکتر داوود کلانتری، حمید نجفی زرینی، دکتر غفار کیانی، دکتر محمدعلی غلامی سفید کوهی، دکتر سیدرضا موسوی و دکتر قاسم اسدپور اتوئی)

اساتید نمونه: (دکتر منصور رضائی، دکتر علیرضا عمادی، دکتر زربخت انصاری پیرسرائی، دکتر ولی ا... بابائی زاد و دکتر محمدرضا طاطیان)

روابط عمومی دانشگاه برای این عزیزان از خداوند متعال موفقیت روزافزون مسئلت می نماید.
۱۳۹۷/۲/۱۱ ۱۴:۰۳