عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

از خدمات و عملکرد دکتر گودرز نجفیان تقدیر و دکتر محمد زمانیان به عنوان رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال منصوب و معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر صبح روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه با حضور دکتر حسین جعفری، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و روسای موسسات تحقیقاتی کرج برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی ، ریاست موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به دکتر محمد زمانیان تفویض و از خدمات و عملکرد دکتر گودرز نجفیان تکریم و تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر،‌ حجت الاسلام و المسلمین میرزایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در پردیس موسسات تحقیقاتی کرج، طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت پربرکت حضرت حجت (عج)، چهار مرتبه انسانی از دیگاه فلسفی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : اگر  مدیری در حیات مدیریتی خویش براساس چشم انداز و مرتبه الهی عمل کند قطعا در مسیر خدمت به شکوفایی و بالندگی خواهد رسید. وی از ۹ سال تلاش و خدمت خالصانه دکتر نجفیان تقدیرکرد و برای دکتر زمانیان رئیس جدید موسسه اصلاح بذر آرزوی توفیق و بهروزی نمود.

دکتر جعفری ، معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز  با اشاره به نقش مهم و ارزنده موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به عنوان یکی از مهمترین موسسات علمی سازمان  در راستای تامین امنیت غذایی کشور  و  بمثابه محور اصلی برنامه ها و فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی ، اظهار کرد :  سیر حرکت پیوسته و دایم موسسه اصلاح بذر  به جلو نتیجه همدلی و همراهی فرهیختگان و دانشمندانی  است که در این موسسه فعالیت می کنند. وی  ثبات تصمیم گیری در فعالیت های تحقیقاتی را نتیجه این همدلی و همکاری  عنوان کرد  و  از روسای موسسات تحقیقاتی درخواست نمود  تا در انجام تحقیقات و پروژه های علمی در راستای مرتفع  نمودن چالش های حوزه کشاورزی با یکدیگر همکاری و هم افزایی داشته باشند.

دکتر جعفری  در پایان سخنان خود  از طرف دکتر خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی از فعالیت های تحقیقاتی و عملکرد مدیریتی رئیس سابق موسسه اصلاح بذر تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر  گودرزنجفیان، طی سخنانی ، مسئولیت ریاست موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر را افتخار و سعادتی دانست که در طول دوران خدمت به ایشان تفویض شده بود و اظهار داشت : روحیه همکاری، همفکری و کارگروهی از جمله مشخصه بارز در موسسه اصلاح بذر است و این خصیصه منجر به پویایی و حرکت این موسسه به سمت جلو شده است.

وی همچنین  گزارشی پیرامون عملکرد ۹ ساله (۱۴۰۱-۱۳۹۳) این موسسه ارائه  نمود و  در این گزارش  ظرفیت ها، دستاوردها و چالش های موسسه اصلاح بذر  و نهال را مورد اشاره قرار داد و از روسای موسسات، بخش های تحقیقاتی و همکاران تقدیر و تشکر کرد و برای ریاست جدید موسسه نیز آرزوی موفقیت نمود.

دکتر زمانیان نیز  در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات روسای اسبق این موسسه از ابتدا تا کنون عنوان کرد: موسسه بر روی محصولات استراتژیکی مانند غلات، دانه های روغنی و... فعالیت و تحقیق می کند و پررنگ تر کردن این قبیل فعالیت ها از جمله وظایف خطیری است که با همکاری مدیران و سایر همکاران باید انجام شود.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر  افزود :  برای نائل شدن به اهداف و چشم انداز پیش رو از تمام سلایق و دیدگاه های همکاران در موسسه  بهره خواهیم برد. وی آموزش و تقویت نیروی انسانی و تجهیز زیرساخت ها را ازجمله فعالیت های مهمی عنوان کرد که در دستور کار قرار خواهند گرفت.

دکتر زمانیان در پایان سخنان خود ، انجام تحقیقات مشترک با مراکز تحقیقاتی ، بویژه دانشگاه ها را گامی مهم در راستای حل مشکلات و چالش های تحقیقاتی حوزه کشاورزی کشور عنوان کرد.

در این مراسم دکتر اسماعیل زاده معاون پژوهش و فناوری موسسه اصلاح بذر به نمایندگی از اعضای هیئت علمی این موسسه از خدمات بی شائبه و همکاری و همدلی مشفقانه دکتر نجفیان تقدیر و تشکر نمود.

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات  اصلاح و تهیه نهال وبذر از سالن تجهیز شده شهید شالچی (سالن۵۰نفره) این موسسه با حضور معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  بهره برداری شد.