عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آیین روپوش سفید دانشجویان پزشکی ورودی ۹۸ برگزار شد / گزارش تصویری

دکتر مرادعلی فولادوند در آیین روپوش سفید خطاب به دانشجویان پزشکی ورودی سال ۹۸ اظهار داشت: در دوره دانشکده و دروس نظری، مبانی علم پزشکی را در حوزه های مختلف به اندازه‌ای که برای پزشک عمومی لازم است فرا می‌گیرید و بعد با همان اندوخته وارد دوره بالینی می‌شوید تا بتوانید به درستی، شخصیت پزشکی خود را بسازید.
وی اضافه کرد: تفاوت عمده فاز دوم با فاز اول در شخصیت‌پردازی خودتان است
دکتر فولادوند با بیان اینکه ایرانیان نگاه سنتی ریشه‌داری به طب دارند، بیان داشت: ایرانیان از دیرباز این حرفه را مقدس می‌دانستند و این تقدس ستودنی است.
وی با اشاره به خصیصه بیمارمحوری در طبیب، تاکید کرد: مهم‌ترین خصلتی که یک طبیب باید داشته باشد بیمارمحوری است، یعنی دلسوزی و نگرانی برای بیمار و جلب رضایت او.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: به طور طبیعی جایگاه طبیب در جامعه ما جایگاه رفیعی است و مردم آن را بزرگ می‌شمارند و احترام می‌کنند.
وی با بیان اینکه کیفیت طبابت در ایران همیشه خوب بوده است، افزود: زمان زیادی نیست که از لحاظ کمیت در طب به جایگاه خیلی خوبی رسیده‌ایم
دکتر فولادوند تصریح کرد: در استان بوشهر پزشک ایرانی فقط در شهر بوشهر تعدادی معدودی داشتیم و در سایر شهرستان‌ها تقریبا هیچ پزشک ایرانی نبود و همه از هند، بنگلادش و پاکستان بودند، با اختلافات فرهنگی و زبانی که ارتباط را سخت می‌کرد و مشکلات جدی در بیمارستان‌های کوچک شهرستان‌ها و مراکز بهداشتی به وجود می‌آورد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این مشکل را نداریم و پزشکان ما عمده نقاط کشور را پوشش می دهند که اگر این افزایش جمعیت پزشکی همراه شود با خصیصه دلسوزی و مردم داری، دانش فرد را از منطقه‌ای که در آن طبابت می‌کند افزایش می‌دهد.
معاون آموزشی دانشگاه تاکید کرد: اگر طبیب با بیمارش مهربانانه برخورد کند حتما در روند درمانش اثرگذار خواهد بود، بیمار به ما اعتماد کند و ما را محرم خود بداند، در این صورت هم طبیب بهره مند می‌شود هم بیمار و براساس آموزه‌های دینی ما، خدا هم راضی می‌شود
دکتر فولادوند تاکید کرد: این روپوشی که شما بر تن می‌کنید بسیار تعهدآور است.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: تفاوت مراحل پایه با مراحل بالین در این است که در فاز بالینی شما با بیماران سر و کار دارید.
دکتر نادر شکیب‌آزاد با بیان اینکه روپوش سفید نمادی از دلسوزی، کمال و ترقی است، اضافه کرد: تقدس این روپوش سفید به این خاطر است که با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است.
دکتر شکیب‌آزاد افزود: این نماد مقدس باعث آرامش و اعتماد بیمار می‌شود.
وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: با این روپوش سفیدی که شما بر تن می‌کنید علاوه بر اینکه هم‌زمان آموزش می‌بینید باید آموزش هم بدهید.
معاون آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در مراسم روپوش سفید دانشجویان گفت: وقتی بیمار از درمان رضایت داشته باشد شما احساس خوشبختی می‌کنید.
دکتر فرشاد ظهرابی با بیان اینکه دانشجویان با ورود به بیمارستان دیگر به چشم پزشک دیده می‌شوند، اظهار داشت: رفتاری که از دانشجویان در این مرحله انتظار می‌رود رفتار یک پزشک کامل، تحصیل کرده و با دیسیپلین پزشکی است.
وی اضافه کرد: بنابراین زمانی که وارد بخش‌های بیمارستان می‌شوید، به خصوص اورژانس که بیمار در آن بخش مستاصل است، توجه داشته باشید که بیمار در رفتار و گفتار، از شما همان انتظاری را دارد که از یک متخصص طب اورژانس دارد.

انتهای پیام/ س.م ۱۰۲۱