عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آیا تک‌فرزندی، "با کلاسی" است؟ متاسفانه در بین بسیاری از اقشار اجتماعی، تک‌فرزندی نوعی به اصطلاح "با کلاسی" است!

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی فرد در همایش ایران قوی و جوانی جمعیت که به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد گفت: این باور، باور بسیار اشتباهی که متاسفانه با سال‌ها کار فرهنگی علیه افزایش جمعیت جا افتاده است. وی گفت: تک‌فرزندی قطعاً در آینده باعث مشکلات اقتصادی، اجتماعی، روانی و ... می‌شود.
این مقام مسئول بهداشتی افزود: بیش از ۳۰ سال است که در دفاع از کاهش جمعیت تبلیغ می‌شود و حالا که معضل سالمندی و کاهش جمعیت آشکارشده است باید بیش از آن ۳۰ سال تلاش بشود تا باورها تغییر کند.
دکتر برجوئی فرد تاثیر وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در کاهش جمعیت را انکار نکرد ولی گفت: برخلاف باوری که می‌گویند کاهش جمعیت فقط به دلیل مشکلات اقتصادی، ولی شواهد موجود چیزی دیگری به ما می‌گوید.
وی در توضیح این شواهد گفت: طبق آمار بانک مرکزی، ۵٫ استانِ ثروتمند ایران، کم‌ترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارند که همین موضوع اثبات‌کننده این است که عامل اقتصادی تنها دلیل کاهش فرزندآوری نیست بلکه عامل باور و فرهنگ نیز تاثیرگذار است؛ وگرنه چرا استان‌های برخوردارِ ما تمایلی به فرزندآوری ندارند؟
این همایش به همت فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی برگزار شد. در این همایش رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دشتی و معاون سیاسی-امنیتی فرمانده دشتی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام /م.ب ۲۰۲۰