عمومی | دانشگاه شیراز

تصویب طرح راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز

تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، طرح راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه، به‌عنوان یکی از طرح‌های زیرمجموعه طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه، به تصویب هیات‌رئیسه دانشگاه رسیده و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر حامد تقوایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز ضمن اعلام این خبر، بر رسالت علمی و نقش مهم دانشگاه در ارتباط با جامعه تاکید کرد و توضیح داد: از آنجاکه هدف اصلی دانشگاه در زمان حاضر، رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم است و دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرین و مبتنی‌بر حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام‌یافته و در تعامل با محیط پیرامونی هستند؛ راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز می‌تواند زمینه ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه را با جامعه فراهم کند.

وی افزود: تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز باهدف تعامل هرچه بیش‌تر با جامعه، اجتماعی‌کردن دانش و طرح مسائل و مشکلات جامعه با ارائه نظرات علمی و پیشنهادات حل مسائل در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز توضیح داد: مردم همواره به‌ دنبال آنند که بدانند اهل علم درخصوص اتفاقات روزمره‌ای که درگیر آن هستند، چه موضعی گرفته‌اند و نظر اهل علم و دانشگاهیان درباره اتفاقات اتفاقات روزمره جامعه چیست و چه راه‌حل علمی برای برون‌رفت از مشکلات روزمره وجود دارد. در این نقطه است که دانشگاه می‌تواند نقش اساسی و رسالت خود را که همان اثرگذاری بر فضای عمومی جامعه است، ایفا کند و با عموم جامعه وارد گفت‌وگو شود؛ تلویزیون اینترنتی دانشگاه این راه ارتباطی را به‌خوبی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به قدمت بیش از هفتادساله دانشگاه، از دیگر اهداف اجرای این طرح را، معرفی هرچه شایسته‌تر ظرفیت‌های دانشگاه شیراز مطرح و اظهار کرد: دانشگاه شیراز بخش مهمی از تاریخ شهر شیراز و همین‌طور کشور عزیز ایران را دربردارد. از همین‌رو برماست که این هویت را بشناسیم و در حفظ و معرفی آن به دیگران کوشا باشیم.

وی در ادامه به سیاست کلی روابط‌عمومی دانشگاه در مدیریت تلویزیون اینترنتی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی که ما در تلویزیون اینترنتی دانشگاه به آن خواهیم پرداخت، شامل تمام بحث‌های علمی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و... است که در دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه ارائه می‌شود.

دکتر تقوایی ایجاد گفت‌وگوی سازنده به‌جای خشونت، احیای هویت ایرانی- اسلامی و افق‌گشایی رسانه‌ای را از دیگر اهداف راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه عنوان کرد و از همکاران دانشگاهی خود در دانشگاه شیراز و عموم افراد جامعه خواست تا با ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای تولید محتوای این تلویزیون، روابط عمومی دانشگاه را در اجرای این طرح یاری رسانند.

وی یادآوری کرد: راه‌اندازی استودیوی تخصصی روابط عمومی دانشگاه هم که چندی‌ پیش صورت گرفت، مقدمه اجرای این طرح بزرگ بوده است. همچنین طی چندماه گذشته، درخصوص تامین نیروی فنی موردنیاز، اقداماتی صورت گرفته، اما تا نقطه مطلوب و آنچه در طرح به‌عنوان لازمه اجرای طرح آورده شده، فاصله بسیاری است که برای تحقق کامل این اهداف، نیاز به همکاری مسوولان دانشگاه به‌ویژه در زمینه تامین بودجه‌های موردنیاز است.

دکتر تقوایی در پایان با اشاره به اینکه این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های زیرمجموعه طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه، ازسوی روابط عمومی دانشگاه شیراز برنامه‌ریزی شده است، اعلام کرد: به‌زودی از لوگو و سایت تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز رونمایی خواهد شد.