عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

مراسم جشن ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) و تجلیل از بازنشستگان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان ، روز سه شنبه مورخ ۱۶ اسفندماه جاری ، جشن ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) و مراسم تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ مرکز با حضور حجت الاسلام والمسلمین جواد جعفری مدیر حوزه های علمیه استان زنجان، دکتر حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مهدی طاهری رئیس موسسه باغبانی، مدیران و همکاران مرکز در محل سالن اجتماعات شهید جا نثار مرکز برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر نادر عباسی رئیس مرکز ضمن خوش آمدگویی و خیرمقدم به میهمانان و همکاران ، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و  فرازهایی  از فضیلت های ماه شعبان را برشمرد. وی همچنین گزارشی از اقدامات و فعالیت های مرکز را طی سالجاری به تفکیک حوزه های پژوهشی، برنامه ریزی ، خدمات فنی و پشتبانی، فرهنگی، اداری و مالی ارائه نمود.

دکتر عباسی در ادامه سخنان خود ، با اعلام بازنشستگی ۸ نفر از همکاران مرکز و تبریک به این همکاران ، از آنها  به عنوان فعالان شاغل دیروز و خردمندان امروز یاد کرد و افزود: بازنشستگان گنجینه‌های بسیار گران‌بهایی هستند با کوله باری از تجربه، دانش و احساس مسئولیت و باید در انجام امور مرکز از تجربیات آن‌ها استفاده نمود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین جعفری در سخنرانی خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت سراسر نور حضرت مهدی (عج) به سخنان ائمه در فضیلت ماه شعبان و برآورده شدن دعاها در شب نیمه شعبان همچون شب قدر اشاره کرد و د  ادامه دکتر حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات  نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق روز افزون به همکاران بازنشسته و تشکر از اقدامات و روند رو به رشد فعالیت های مرکز ، به مسئله امنیت غذایی و جایگاه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مهم اشاره کرد و  اظهار داشت : برای امنیت غذایی در افق ۱۴۳۰ راهی به جز حرکت در محور علم و دانش نداریم . وی همچنین اهمیت نفوذ  دانش فنی در  روند افزایش عملکرد و بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر مهدی طاهری ، رئیس موسسه علوم باغبانی نیز  طی سخنانی به اهمیت ارج نهادن به مقام علم و محققان و دانشمندان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت که ما  نیازمند آن هستیم که  بیش از پیش به علم و دانش در کشور بها دهیم.

در خاتمه با اهداء لوح سپاس از آقایان مجتبی اجلی، اسماعیل سهرابی، محمد تکاسی، رحیم ناجی، بهروز محمدی، محمدرضا سوری و عبدالرضا اعتمادیان و سرکار خانم فاطمه سیاری که در پایان سالجاری به افتخار بازنشستگی نایل شده اند، تقدیر شد.