تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر فرایند مستند سازی اسناد جهت ارائه به مراجع بالا دستی
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در دومین جلسه کارگروه شورای راهبردی توسعه مدیریت این دانشگاه (همایش مدیران) ضمن تبریک و شادباش اعیاد شعبانیه و جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت حضرت قائم (عج) از یک سال تلاش های بی وقفه همه کارکنان و مدیران تقدیر می نمایم.امید است، با انرژی مضاعف و تلاشی هر چه بیشتر سال پیش رو را آغاز و در راستای تحقق اهداف حوزه سلامت که در راس آن افزایش رضایتمندی مردم است گام برداریم.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر ضمن توصیه مدیران به همدلی و وفاق و پرهیز از اختلاف برای فایق آمدن بر مشکلات از تلاش و همراهی این عزیزان در شرایط سخت کنونی کمال تقدیر و تشکر نمود.
وی همچنین ضمن تاکید بر امر مهم مستند سازی یادآور شد، مستند سازی و ارائه گزارش منظم از مجموعه اقدامات صورت گرفته به شکلی منسجم ، نظارت دقیق بر نحوه انجام وظایف در حوزه های مختلف لازمه و زمینه ساز ارتقاء هر سازمانی بشمار می رود.
وی با بیان اینکه، مدیران و کارشناسان باید با ارائه راهکارهای موثر مجموعه را در برون رفت از مشکلات یاری نمایند افزود: حفظ جایگاه شایسته دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در بین استان های کشور و تصمیم مهم وزارت بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری، مشارکت و همراهی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان امر را می طلبد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بدون شک برنامه کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری نیازمند مشارکت و قبول مسئولیت از سوی تمامی معاونت ها بوده و موفقیت در اجرای این طرح از توان معاونت های درمان و بهداشت به تنهایی خارج است.
به گفته وی، هرگونه کوتاهی در امر مستند سازی و ارائه گزارش های مالی در حوزه های مختلف بویژه خدمات ویزیت، مشاوره و دارویی می تواند منجر به عدم جذب یکسری از منابع و محروم ماندن دانشگاه و مردم استان از مزایای تخصیص به موقع اعتبارات خواهد شد.
وی تاکید کرد: مدیران ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و حوزه اطلاع رسانی دانشگاه ومسئولین روابط عمومی مراکز تابعه توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی ها و نهایت همکاری با این عزیزان پر تلاش، زمینه فراهم آوری اطلاعلات، مستند سازی و انعکاس به موقع و صحیح اقدامات صورت گرفته را فراهم نمایند.
دکتر خالدی فر با توجه به بازدید های میدانی مسئولین استانی از مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس ۱۱۵ در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، تمامی مدیران باید اطلاعات کافی و آمادگی پاسخگویی به سوالات احتمالی را داشته باشند.
وی گفت: مشورت در امور، اتخاذ تصمیم درست و سنجیده، کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای ، دور اندیشی، توجه به مطالبات پرسنلی، دانشجویی و مردمی ، رصد و پایش وضعیت موجود و نحوه ارائه خدمات، تسریع روند اجرای برنامه ها، پاسخ گویی به موقع به مکاتبات درون و برون سازمانی و تعیین تکلیف مسائل، اولویت بخشی به سلامت مردم و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات، توجه به پژوهش های کاربردی و مسئله و تولید محور ، بازنگری در نحوه حل مشکلات و نگاه علمی به مسائل توجه به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در منابع از دیگر مسائلی است که به مدیران در تمامی سطوح توصیه می شود.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: با توجه به ممنوعیت دانشگاه ها برای شروع پروژه های جدید ضمن استقبال از مشارکت خیرین در اجرای پروژه های عمرانی ، پرداخت مطالبات پرسنلی و کارانه پزشکان و تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دانشگاه بشمار می رود.
وی ضمن تاکید بر توجه به بیماری های غیرواگیر و داشتن برنامه های پیشگیرانه محور باید یادآور شد، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در امر پیشگیری و اجرای برنامه های محوری پیرامون بیماری های غیر واگیر جز دانشگاه های برتر شناخته شده است .
وی اضافه کرد: توجه به نظام ارجاع و پزشکی خانواده ، اجرای نظام ارجاع الکترونیک، نظارت و پایش مستمر از جمله مباحث مورد تاکید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است و این وزارت هرگونه هزینه در امر پیشگیری را به نوعی سرمایه گذاری برای آینده می داند .