عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

بازدید رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند و هیئت همراه از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل (مغان)

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل دکتر طالقانی رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند به همراه آقایان دکتر حسین پور رئیس بخش ستادی موسسه و مهندس مطلوبی رئیس اداره بذرگیری چغندرقند استان اردبیل، دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ از آزمایشات و مزارع تولید بذر چغندرقند مرکز بازدید به عمل آوردند.

ابتدا در جلسه‌ای با حضور دکتر کمال شهبازی رئیس مرکز، معاون پژوهش و فناوری و انتقال یافته‌ها و رئیس بخش زراعی و باغی شرکت کرده و در خصوص مسائل موجود در تحقیقات و توسعه چغندرقند در مرکز و منطقه، از جمله مسائل اداری و اعتباری و همچنین چشم‌انداز و برنامه‌ریزی سال‌های آتی بحث و تبادل نظر شد. دکتر طالقانی با تشکر از زحمات و حمایت‌های ریاست مرکز و تشریح برنامه‌های آتی موسسه در مرکز مغان، نکات فنی و لازم در خصوص اجرای طرح‌های تحقیقاتی در مرکز را ارائه نمود. سپس از مزرعه تولید بذر چغندر علوفه‌ای بازدید نموده و پس از شنیدن گزارش کارشناس مربوطه در خصوص فعالیت‌های انجام شده، دکتر طالقانی ضمن اعلام رضایت از پیشرفت کار، نکات فنی لازم در خصوص بهبود هر چه بیشتر فعالیت‌های جاری را ارائه کرد. لازم به ذکر است تنها سایت تولید بذر چغندر علوفه‌ای در کشور، مرکز مغان است به همین خاطر این سایت از نظر برنامه‌های راهبردی کشور بسیار حائز اهمیت است.