عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهور به استان بوشهر: دستگاه بیخطرسازی عفونی بیمارستان امام هادی (ع) دیر راه‌اندازی می‌شود

دکتر حسن ملکی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: یکی از پروژه‌های حوزه سلامت که هم‌زمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد دستگاه بی خطر سازی عفونی بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیّر است.
وی با اشاره به ویژگی‌های دستگاه‌های مورد استفاده در دستگاه بی خطر سازی عفونی بیمارستان امام هادی (ع) دیر افزود: با توجه به حساسیت زباله‌های بیمارستانی و لزوم بی‌خطرسازی آن‌ها، در این مرکز از دستگاهی با ویژگی خردکن و اتوکلاو استفاده شده است که ضمن کاهش حجم پسماند عفونی و پاتولوژیک با انجام عملیات اتوکلاو، بی‌خطرسازی شده و قابلیت دفن همراه با زباله‌های شهری را دارا خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با تقدیر از مدیرعامل و مجموعه شرکت شیمیایی متانول کاوه شهرستان دیّر گفت: برای خرید این دستگاه مبلغ ۸میلیارد ریال از محل کمک‌های شرکت متانول کاوه شهرستان دیّر هزینه شده است.
ملکی زاده افزود: پیش‌ازاین امحا پسماند عفونی بیمارستان از طریق برون‌سپاری انجام می‌شد که با راه‌اندازی این مرکز ضمن تسریع در عملیات امحاء هزینه‌ها ناشی از آن نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.

انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰