عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: لزوم اهتمام جدیِ جمعی در مسئله جمعیت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر حسن ملکی زاده گفت: موضوع جمعیت به موضوع ملی است که برای آن یک اهتمام جمعیِ جدی لازم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نهمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فرزند آوری و افزایش جمعیت به مسئله فرا وزارتخانه‌ای است که ابعاد زیادی دارد و همه باید به‌صورت هماهنگ و جدی پیگیر باشند.
این مقام مسئول گفت: دور از ذهن نیست که ممکن است در اجرای قانون جوانی جمعیت مشکلانی به وجود بیاید، چرا که قانون‌گذار هنگام وضع قانون نمی‌تواند جزئیات مسائل را پیش‌بینی کند.
دکتر ملکی زاده ادامه داد: بر همین اساس باید بعد از یک مدت مشکلاتی که در حوزه اجرا به وجود می‌آید احصا و به مسئولان مرتبط اطلاع‌رسانی شود.
وی همچنین گفت: حتماً باید شاخص‌هایی داشته باشیم که بعد از یک زمان مشخص اقدامات انجام شده را ارزیابی کنیم که آیا تاثیرگذار بوده یا خیر؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در آینده بسیار نزدیک برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع فراگیر خواهد شد و این برنامه پیوست‌های خوبی در خصوص جوانی جمعیت دارد.
دکتر ملکی خاطرنشان کرد: برخی قوانین جمعیتی نیاز به اعتبارات خاص دارد که امیدواریم در سال آینده مشکل اعتبارات جمعیت مرتفع گردد.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰

آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید